برنامه‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان به صورت مجازی اجرا می‌شود

برنامه‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان به صورت مجازی اجرا می‌شود
حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: به جهت عدم امکان تجمعات مذهبی، برنامه‌ها را مجازی طراحی کردیم و مبلغان ما در فضای مجازی گروه‌هایی را تشکیل می‌دهند و در آن گروه‌ها محتواهایی همچون مباحث احکام، بیان معارف اهل بیت (ع)، مباحث اخلاقی و خانواده را بارگذاری می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص تفسیر قرآن کریم نیز، افزود: تفسیر سوره مائده به صورت محوری و متمرکز انجام می‌شود و امام جمعه مشهد نیز تفسیر امسال را به آیات سوره مبارکه مائده اختصاص داده‌اند.
وی با بیان اینکه در بیش از ۴۰۰ روستا روحانیون مستقر هستند، عنوان کرد: روحانیون مستقر در این روستاها علاوه بر فعالیت در فضای مجازی، ساعتی از شبانه روز را با هماهنگی مردم روستا و از طریق بلندگو مسجد به بیان احکام و موضوعات معارفی خواهند پرداخت.
حجت الاسلام صاحبقرانی همچنین افزود: در لبیک و پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب پیرامون رزمایش مردمی مواسات و با اهتمام به این نکته، به روحانیون بومی و مستقر در روستاها تأکید شده که به عملیات‌های مواساتی از جمله بسته‌های معیشتی، تسویه حساب دفتری، سرکشی از خانواده‌هایی که سرپرست آن‌ها فوت شده، تهیه دارو و … بپردازند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه هیئات مذهبی با همکاری کمیته امداد و بنیاد مستضعفان اقدام به پخت یک میلیون غذای گرم برای افطار نیازمندان کرده‌اند، ادامه داد: ۱۳ آشپزخانه در مشهد و تعدادی دیگر نیز در شهرستان‌ها هماهنگ شده است. ۳۰۰ هزار از این غذاها در مشهد و ۷۰۰ هزار در شهرستان‌های دیگر پخت می‌شود.
وی افزود: مجموعه‌های قرآنی ما نیز از طریق فضای مجازی اقدام به برگزاری بعضی برنامه‌ها و مسابقات قرآنی، آموزش قرآن و مفاهیم و بحث ترتیل‌خوانی قرآن می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در انتها تأکید کرد: اگر فعالیت مکان‌ها و اجتماعات به حالت اولیه بازگشت، از همان زمان برنامه‌های حضوری خود را در بستر مساجد و جلسات خانگی ادامه خواهیم داد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *