برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات داوطلبانه در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا بامداد اصل سرپرست سازمان جوانان هلال احمر درباره تفاهم نامه همکاری میان این سازمان و وزارت علوم گفت: این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک و هم افزایی برای ماموریت‌ها و وظایف طرفین به منظور توانمندسازی و مشارکت جوانان دانشجو در برنامه‌های بشردوستانه، عام‌المنفعه و امدادی امضا شد.

وی گفت: همکاری در برگزاری همایش، سمینار، کارگاه و دوره‌های آموزشی کوتاه و بلند مدت، استفاده از توانمندی بالقوه طرفین برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی، ساماندهی اوقات فراغت دانشجویان با طراحی و اجرای برنامه‌های بشردوستانه، آموزشی و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی کانون‌های دانشجویی، توسعه و ترویج فرهنگ صلح و دوستی را از موارد مورد توافق در این تفاهم‌نامه است.

سرپرست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تعهدات سازمان جوانان را در این تفاهم‌نامه تامین امکانات مورد نیاز برای فعالیت‌های کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر، استفاده از توان اعضای سازمان جوانان برای انجام فعالیت‌های پژوهشی، برگزاری مانورهای امدادی و آمادگی در برابر زلزله در سطح دانشگاه‌ها و سراهای دانشجویی، فراهم کردن زمینه مناسب برای مشارکت کانون‌های دانشجویی برای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های بشر دوستانه، امدادی، فرهنگی و اجتماعی و….. عنوان کرد.

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی – اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این زمینه گفت: در این تفاهم نامه وزارت علوم نیز تامین امکانات مورد نیاز برای فعالیت کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر، تسهیل‌گری برای عملیاتی‌شدن تعهدات جمعیت در دانشگاه‌های تحت پوشش، هماهنگی برای زمینه‌سازی عضویت در کانون دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، مشارکت و همکاری در امر توسعه پژوهش، فناوری و آموزش‌های همگانی و تخصصی جمعیت هلال‌احمر را متعهد شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *