برف و باران در راه است/تشدید بارشها تا هفته آینده

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد فعالیت این سامانه از امشب تا روز شنبه هفته آینده خواهد بود افزود: این سامانه بارشی از روز گذشته وارد استان شده ولی تشدید فعالیت این سامانه از امشب خواهد بود.

وی با بیان اینکه این سامانه بیشتر مناطق جنوب و مرکز آذربایجان‌غربی را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد اظهار داشت: بیشترین فعالیت این سامانه به صورت افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد گاهی شدید بوده و بارش‌ها در مناطق مرتفع و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی لغزندگی، کاهش دید و اخلال تردد در جاده‌های مواصلاتی را از اثرات این سامانه بارشی عنوان کرد و ادامه داد: با خروج این سامانه از اواخر روز شنبه هفته آینده، دمای هوای استان به طور میانگین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

صابری گفت: با شروع فعالیت این سامانه تاکنون در آذربایجان‌غربی بیشترین بارش در پیرانشهر به مقدار ۱۵ میلی‌متر ثبت شده و بارش‌ها در اشنویه ۵.۲ میلی‌متر، در سردشت ۳.۱ میلی‌متر و در مهاباد ۲ میلی‌متر بوده‌است.

وی با بیان اینکه طی شبانه‌روز گذشته تکاب با دمای منفی ۲ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان و بوکان و میاندوآب با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود گفت: در این مدت دمای هوای ارومیه بین صفر تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد و دمای مهاباد نیز بین چهار تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *