بررسی وضعیت چهار رشته در وزارت بهداشت برای آغاز به کار فعالیت‎شان

به گزارش خبرنگار مهر، اوایل شهریورماه ستاد مقابله با کرونا در ورزش بر اساس درخواست های مطرح شده و بررسی صورت گرفته بر روی وضعیت رشته ها، مقرر کرد که اردوی تیم های ملی در رشته های بوکس، کشتی، تکواندو و ووشو با حداقل نفرات و با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شود. همزمان این ستاد برای برگزاری مسابقات باشگاهی در رشته های والیبال، تالو، پومسه، تنیس و دوومیدانی نیز مجوز لازم را با قید کردن رعایت پروتکل های بهداشتی صادر کرد.

به گفته سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی بعد از تصمیم گیری در رابطه با این رشته ها، درخواست هایی دیگر از سوی برخی رشته ها و برای آغاز به کار اردوها و برنامه های‌شان در اختیار این فدراسیون قرار گرفته است. بررسی در مورد این درخواست ها تا وزارت بهداشت پیش رفته اما هنوز به نتیجه قطعی و قابل اتکایی نرسیده است.

محمد اسد مسجدی در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: برای طرح درخواست از سوی فدراسیون های ورزشی و در رابطه با فعالیت ها و از سرگیری آنها هیچ محدودیتی وجود ندارد. منتهی این درخواست ها بر اساس پروتکل های بهداشتی ویژه همان رشته بررسی و در مورد آنها تصمیم گیری می شود.

وی ادامه داد: مسئولان فدراسیون ها در رشته های مختلف پروتکل های بهداشتی برای پیگیری برنامه های خود در دوران کرونا را از کمیته بین المللی المپیک (IOC) یا فدراسیون جهانی خود می گیرند یا اینکه بر اساس آنها اقدام به تدوین پروتکلی ویژه خود می کنند. این پروتکل ها پس از ارسال برای فدراسیون پزشکی ورزشی، توسط کارشناسان ما چک کاری و در صورت نیاز ادیت می شوند تا آماده ارسال برای وزارت بهداشت شوند.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی تاکید کرد: در این مرحله کارشناسان مربوطه بر اساس شرایط کرونا، رشته مورد نظر و پروتکل پیشنهادی برای آن و همچنین اطمینان از اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی هم نظارت لازم را دارد، در مورد درخواست های مطرح شده رای به برگزاری اردو، اردو و مسابقه، اردو، مسابقه و لیگ یا اردو، مسابقه، لیگ و اعزام می دهند.

وی تاکید کرد: بوکس، کشتی، تکواندو و ووشو، والیبال، تالو، پومسه، تنیس و دوومیدانی که مجوز برگزاری اردوی ملی یا مسابقات باشگاهی برای آنها صادر شده، این مراحل را پشت سر گذاشته اند. در حال حاضر هم درخواست برخی دیگر از رشته ها در دست بررسی است.

به گفته سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی هندبال، هاکی، بسکتبال و فوتسال رشته هایی هستند که مسئولان شان متقاضی کسب مجوز برای آغاز به کار در سطح ملی یا باشگاهی بوده اند. درخواست این فدراسیون ها همراه با پروتکل های پیشنهادی برای آنها در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته اما هنوز از سوی این وزارتخانه پاسخی ارائه نشده است.

مسجدی تصریح کرد: پیش از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، طی مکاتبه با فدراسیون ها از آنها خواستیم چنانچه متقاضی از سرگیری فعالیت های شان در سطح باشگاهی یا ملی هستند، درخواست خود را همراه با پروتکل های بهداشتی لازم به صورت مکتوب در اختیار فدراسیون پزشکی ورزشی قرار دهند. تعدادی درخواست به دست مان رسیده است. آنها را بررسی می کنیم سپس به وزارت بهداشت ارسال می کنیم تا بتوانیم در مورد آنها نتیجه گیری نهایی داشته باشیم.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *