بررسی باز کردن بسته بندی – خانه تکانی هرگز اینقدر متحرک نبوده است

Mدوست زدن در خانه تجربه ای شدید و اغلب مالیخولیایی است. هیچ چیز شما را مجبور به ارزیابی وقایع زندگیتان و تأثیراتی که آنها روی شما داشته اند، نمی کند، بیشتر از اینکه همه چیزهایی را که دارید در جعبه ها جمع کنید و سپس سعی کنید مکان های جدیدی برای آنها در طرف مقابل پیدا کنید. اغلب انتخاب های دشواری در مورد اینکه چه چیزی را پشت سر بگذاریم وجود دارد. گاهی اوقات چیزهایی را پیدا می کنید که فکر می کردید مدت ها گم شده اند، گاهی اوقات خاطرات دردناکی در این فرآیند از زیر خاک بیرون می آیند. همه این احساسات به زیبایی و بدون کلمه در Unpacking کاوش می شوند.

تنظیم کاملاً ساده است. بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۵، راوی ناشناس ما خانه‌های زیادی را جابه‌جا می‌کند و بازیکن باید به او کمک کند تا در هر مکان جدید بسته‌بندی خود را باز کند. ما با اولین اتاق خواب انفرادی او در کودکی شروع می‌کنیم، جعبه‌های مقوایی پر از اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌ها را جمع می‌کنیم، و از آنجا تا سال‌های دانشگاه و تا بزرگسالی او را دنبال می‌کنیم. در هر مرحله، نمای ایزومتریک از هر اتاق در خانه او و انبوه جعبه‌هایی که در آنجا منتظر هستند به ما داده می‌شود. شما به سادگی روی یکی کلیک کنید تا باز شود، سپس روی هر شیء داخل آن کلیک کنید و مکان مناسبی را برای قرار دادن آن انتخاب کنید.

آگاهی فضایی ... اتاق نشیمن در باز کردن بسته بندی.
>=”dcr-1f2y4fi”>آگاهی فضایی … یک اتاق نشیمن در باز کردن بسته بندی. عکس: پرتو جادوگر

شما می توانید اشیا را در جایی که می خواهید قرار دهید. را انتخاب کنید، اما اشیاء خاصی خانه های خاصی دارند. شما باید کارد و چنگال خود را در کشوی کارد و چنگال بگذارید. شما باید لپ تاپ خود را در جایی قرار دهید که در دسترس باشد. همانطور که می روید یاد می گیرید. هنر پیکسلی ساده است اما به طرز درخشانی طراحی شده است، بنابراین شما به ندرت در مورد چیستی یک آیتم دچار مشکل می شوید. با این حال، متناسب کردن همه چیز یک چالش جذاب است، به خصوص زمانی که او شروع به زندگی با افراد دیگر می کند و زندگی شخص دیگری وجود دارد که باید در آن فشرد. وسایلی هستند که او برای درازمدت نگه می دارد – اسباب بازی های نوازشگر، فیگورهای D&D، کتاب ها – اما موارد دیگر. از بین می‌رود، و همچنان که بالغ می‌شود، بیشتر ظاهر می‌شود. زمانی که خوک مخمل‌آلودش را از جعبه بیرون می‌کشید و می‌بینید که هنوز آن را دارد، آرامش‌بخش است.

هیچ دیالوگ و متن بسیار کمی وجود دارد، اما از طریق اشیا ما شخصیت از طریق زندگی او به ارمغان می آورد، ما می توانیم داستان او را با هم ترکیب کنیم – اگرچه به طرز شگفت انگیزی برای تفسیر باز است. از میان تمام خودکارهای رنگی که نگه می دارد، و کتاب های طراحی متعددش، می دانیم که او هنر را دوست دارد – و دیدن این که چگونه زندگی او را شکل می دهد شگفت انگیز است. اما لحظات تاریکی را نیز می بینیم. چند سالی است که او با مردی زندگی می‌کند، و به نوعی تمام آن دوره غمگین است – آپارتمان او تنگ است، ترافیک شهری از بیرون غوغا می‌کند، و او فضای کمی برای وسایل او باقی گذاشته است. هیچ فضایی روی دیوارهای خاکستری رنگ برای دیپلم دبیرستانی که او با افتخار در هر مکانی که زندگی می‌کند به نمایش گذاشته نیست: در نهایت مجبور می‌شوید آن را زیر یک تخت نگهداری کنید. این بررسی ظاهری شخصیتی که درهم شکسته و محدود شده است واقعاً تکان دهنده است. جابجایی بعدی او با والدینش به خانه بازمی گردد، و شما تعجب می کنید که آنها چه چیزی برای بهبودی او داشته اند.

در طول بازی، بازیکنان همچنین با برچسب هایی برای آزمایش با آنها پاداش می گیرند. قرار دادن اشیا به روش های جالب من برای گذاشتن ظرف کوکی در قفسه بالای آشپزخانه و دور نگه داشتن آن از محدوده معمول میان وعده، جایزه گرفتم. همچنین یک برچسب قلب عشق برای نشستن دو اسباب بازی نوازشگر روی صندلی راحتی وجود داشت. این لحظات کوچک شناسایی بازیکن در این فضای داخلی محدود و احساسی خانگی ارزش بسیار بیشتری دارد.

می توانید باز کردن بسته بندی را در چهار ساعت یا بیشتر به پایان برسانید. اما فرصتی برای بازگشت و انجام دوباره کارها برای تکمیل آن برگه های برچسب وجود دارد. همچنین یک حالت عکس برای گرفتن عکس از خانه‌های شما و یک حالت پخش مجدد وجود دارد که بازیکنان از قبل از برای ساخت فیلم های انیمیشنی خنده دار. حتی بدون این برنامه‌های افزودنی، Unpacking به دلیل آرامش و لذتی که فراهم می‌کند و راه‌های جالب و خلاقانه‌ای که روایت و معنا را منتقل می‌کند، به راحتی ارزش پول ورودی را دارد. برای یک بازی تک نفره نیز بسیار اجتماعی ثابت شده است. من با پسرم بازی کرده‌ام، انتخاب‌های طراحی داخلی‌مان را با هم مقایسه کرده‌ام، و به دوستانم درباره اشیاء مورد علاقه و تئوری‌هایی درباره زندگی و روابطی که به تصویر کشیده شده است پیام فرستاده‌ام.

این یک بازی کوچک، اما معنی و هدف آن بزرگ است. مانند هر درام خانگی، به همان اندازه که درباره شخصیت‌هایی که با آن‌ها در ارتباط هستیم، درباره زندگی، سلیقه و تجربیات خودمان صحبت می‌کند. یک چیز مسلم است: یادگیری در مورد روابطی که این قهرمان داستان با دارایی‌هایش، معشوق‌ها و خانواده‌اش دارد، و اینکه آنها چگونه بر او تأثیر می‌گذارند، یکی از عمیق‌ترین و تاثیرگذارترین تجربیاتی است که تا به حال از انجام یک بازی ویدیویی داشته‌ام.


منتشر شده

در

اپلیکیشن و بازی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *