برخی لوایح حوزه زنان در مجلس هنوز بر زمین مانده است

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار صبح امروز در نشست ارائه گزارش عملکرد دولت دوازدهم در پاسخ به خبرنگار مهر درباره ارزیابی فعالیت فراکسیون زنان گفت: فراکسیون زنان در این دوره فعالیت‌های بسیاری زیادی انجام داده و تعامل خوبی با دستگاه‌ها داشته است.

ابتکار در پاسخ به این سوال که عملکرد فراکسیون زنان در دوره دهم مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان کرد: به طور کلی اعضای فراکسیون تاکنون عملکرد مثبتی داشته و موضوعات متعددی ازجمله طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، لایحه حمایت از فرزندان دارای مادر ایرانی، لوایح بودجه سالانه حوزه زنان و غیره را پیگیری کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با این حال هنوز لوایح مختلفی بر روی زمین مانده و نیاز است تا مجلس بعدی به آنها توجه کند. موضوعات مطرح شده در حوزه‌های حقوقی ازجمله بحث طلاق و شروط آن، افزایش سن کیفری و مسائل مربوط به مهریه ازجمله مواردی است که در این مجلس به نتیجه نرسید و امیدواریم در دور بعدی مجلس پیگیری شود.

معاون امور نان و خانواده رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که کدام لوایح از سوی فراکسیون پیگیری نشد یا در صورت پیگیری هنوز به نتیجه نرسیده است، اظهار داشت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان موضوعی است که امیدوار بودیم در این مجلس به تصویب برسد اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد. البته فراکسیون این لایحه را پیگیری کرد اما در شورای نگهبان متوقف شد. از نمایندگان فراکسیون زنان در مجلس آینده می‌خواهیم لایحه مذکور را پیگیری کند.

وی افزود: متأسفانه لایحه افزایش سن ازدواج نیز علیرغم تلاش‌های انجام شده به نتیجه مطلوب نرسید و هنوز پیگیر آن هستیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *