برخورد با کم‌فروشی بنزین و گازوئیل در اردبیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین، گازوئیل و نفت سفید در استان اردبیل زیر ذره بین اداره استاندارد قرار داشته و بر اساس قانون، تمام نازل‌های سوخت مایع در طول سال و هر ۳ ماه یک‌بار به صورت دوره‌ای مورد آزمون صحت عملکرد قرار می‌گیرند تا از هرگونه تخلف و کم‌فروشی برای مصرف‌کننده جلوگیری شود.
وی افزود: ۷۲ جایگاه توزیع سوخت مایع در استان اردبیل وجود دارد که در راستای اجرای وظایف قانونی استاندارد در خصوص آزمون صحت عملکرد ادواری نازل‌های عرضه سوخت مایع، از ابتدای سال‌جاری تاکنون، تعداد ۳۱۲۶ نازل بنزین و گازوئیل در استان مورد بررسی و آزمون قرار گرفته است.
مدیرکل استاندارد استان اردبیل ادامه داد: هیچ‌گونه تخلفی در آزمون این تعداد نازل سوخت مایع مشاهده نشده است.
 
علایی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز، نظارت بر نازل‌های عرضه بنزین و گازوئیل استان اردبیل تشدید می‌شود که در همین راستا اکیپ‌های مشترک بازرسی با همکاری تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و آزمایشگاه همکار، تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال‌جاری نیز ۷ مورد بازرسی توسط این اکیپ مشترک انجام شده و از ۴۱ نازل عرضه سوخت مایع به صورت تصادفی آزمون به‌عمل آمده است.
مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: شهروندان هنگام استفاده از نازل‌های عرضه سوخت مایع در جایگاه‌ها، به برچسب آزمون صحت عملکرد نازل توجه داشته و در صورت نداشتن این برچسب و یا مشاهده کم‌فروشی، موارد را از طریق سامانه گویای ۱۵۱۷ در طول شبانه روز به اطلاع اداره کل استاندارد برسانند تا در اسرع وقت موضوع بررسی شود.

۴۶


منتشر شده

در

اردبیل

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *