برخورد با عرضه کنندگان سیگار و مواد دخانی تقلبی و قاچاق

برخورد با عرضه کنندگان سیگار و مواد دخانی تقلبی و قاچاق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سید جواد احمدی گفت: این سازمان در ابلاغیه‌ای به رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اعلام کرد ضمن نظارت بر بازار، با عرضه مواد دخانی تقلبی و قاچاق در سطح عرضه برخورد شود.

وی با اشاره به قانون قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۱۳۹۲ افزود: با توجه به اینکه قاچاق، یک پدیده شوم محسوب شده و ضربه جبران ناپذیری به عرصه تولید و اشتغال وارد کرده و این پدیده باعث تضییع حقوق تولیدکنندگان و واردکنندگان رسمی و همچنین بروز مخاطرات جدی برای مصرف کنندگان این دسته از محصولات می‌شود لذا ضروری است بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی و متولی امر نظارت ویژه‌ای بر عرضه این اقلام در بازار داشته باشند و به نحو احسن با این پدیده مخرب مقابله کنند.

احمدی اضافه کرد: بازرسان باید به طور مستمر وضع بازار و عرضه این محصولات را رصد کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه توزیع و فروش نسبت به اعمال قانون اقدام کنند.

وی یکی از اولویت‌های مهم سازمان حمایت را برخورد با هرگونه قاچاق کالا در سطح عرضه دانست و گفت: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موضوع را از طریق تلفن ۱۲۴ این سازمان و یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم با متخلفان صورت گیرد. ضمن اینکه تقاضا می‌کنیم مردم از خرید هرگونه کالای قاچاق خودداری کنند و اجازه ندهند عده‌ای سودجو باعرضه کالای قاچاق به اقتصاد کشور لطمه بزنند.

 


منتشر شده

در

اخبار اقتصادی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *