برای ساخت مربیان ایرانی کار نکرده‌ایم/تیم ملی مربی خارجی می‌خواهد

برای ساخت مربیان ایرانی کار نکرده‌ایم/تیم ملی مربی خارجی می‌خواهد
برای ساخت مربیان ایرانی کار نکرده‌ایم/تیم ملی مربی خارجی می‌خواهد
به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران اواخر سال گذشته برای دومین بار موفق شد در رقابت‌های انتخابی قاره‌ای جواز حضور در المپیک را کسب کند. با توجه به شیوع ویروس کرونا قرارداد ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال فسخ شده است و فدراسیون والیبال به دنبال گزینش برای جایگزینی کولاکوویچ است.
خسرو ابراهیم در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال نیز گفت: شخصاً باور دارم که از مربیان داخلی هم می‌توان برای هدایت تیم ملی استفاده کرد اما مربیان داخلی پیرامون خود مسائلی دارند که باید به آنها رسیدگی شود، مسائلی مانند بحث پرداخت حقوق‌ها.
این پیشکسوت والیبال ادامه داد: طبق ضوابطی که وجود دارد برای مربی داخلی تعرفه خاص پرداخت وجود دارد که حقوق آن یک صدهزارم مربیان خارجی هم نمی‌شود به همین دلیل مربی ایرانی برای امرار معاش مجبور است با تیم‌های باشگاهی نیز وارد مذاکره شود که همین زمینه ساز حاشیه می‌شود.
وی در ادامه تاکید کرد: اگر به مربی ایرانی پول خوبی پرداخت شود و حمایت شود او می‌تواند هدایت تیم ملی را برعهده گیرد و باید از او کار بخواهیم و اجازه ندهیم تمرکز خود را بر روی تیم‌های باشگاهی بگذارند.
ابراهیمی ادامه داد: البته این را نیز فراموش نکنیم که در سال‌های گذشته بر روی ساخت مربیان ایرانی کار نکرده‌ایم، مربیان خوبی داریم اما از نظر کسوت هنوز جا نیفتاده‌اند و با بازیکنان اختلاف سنی کمی دارند همین کار را برای آنها سخت می‌کند. در شرایط فعلی مربی خارجی بهتر می‌تواند به تیم ملی کمک کند و این مربی باید انضباط را در تیم ملی برقرار کند چرا که کلید کار زمانی است که انضباط برقرار شود وگرنه فرقی نمی‌کند یک مربی چقدر بار فنی دارد.
پیشکسوت والیبال ادامه داد: شاید برای برقراری انضباط قوی در تیم ملی مربی خارجی در این مقطع بتواند تاثیرگذارتر باشد. البته مربی ایرانی نیز به شرط داشتن قدرت و پول می‌تواند این کار را انجام دهد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *