بدهی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به آلمانی‌ها وقطری‌ها سنگین‌تر شد

بدهی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به آلمانی‌ها وقطری‌ها سنگین‌تر شد

 

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) طبق قرارداد همکاری که با آزمایشگاه کلن و قطر امضا کرده است، نمونه گیری های گرفته شده از ورزشکاران کشورمان را برای این دو آزمایشگاه ارسال می کند تا آنالیز و نتیجه آنها مشخص شود.

این همکاری با توجه به رقم تعیین شده برای آنالیز هر تست در قطر و کلن بار مالی قابل توجهی برای نادو ایجاد می کند که ته به امروز به خاطر عدم تسویه حساب به موقع منجر به بدهی سنگینی شده است.

از مجموع نمونه هایی که طی ماه های ابتدایی ۲۰۲۰ میلادی و تا پیش از لغو فعالیت های ورزشی – به خاطر کرونا – از ورزشکاران کشورمان گرفته شده بود، تعداد ۵۹ نمونه به آزمایشگاه قطر ارسال شد. هزینه آنالیز این تعداد نمونه ۹.۰۲۵ دلار شد که هنوز پرداخت نشده در حالیکه نتیجه این نمونه ها مشخص و اعلام رسمی شده است.

البته اخیرا قطری ها دریافت هر نمونه از ورزش ایران و آنالیز آن را مشروط به همراه داشتن تست کرونا عنوان کرده اند و به همین دلیل نمونه جدیدی از طرف نادو ایران برای آزمایشگاه قطر ارسال نشده است. با این حال بدهی ۶۹۰ دلاری به بدهی قبلی نادو به قطر اضافه شده است. این رقم مربوطه به آنالیز مجدد سه نمونه ای می شود که پیش از این در اختیار قطری ها گذاشته شده بود و باعث افزایش۹.۷۱۵ دلاری بدهی به آنها شده است.

بدهی نادو به آلمانی‌ها البته خیلی سنگین‌تر است به خصوص با توجه به صورتحساب جدیدی که ازسوی آزمایشگاه کلن ارسال شده است. نادو که پیش از این بابت ۵۱۵ نمونه گیری پایانی سال گذشته و برخی نمونه های ارسالی از دوماهه ابتدایی سال میلادی جاری به آلمانی ها بدهکار بود، اخیرا از آنها صورتحساب جدیدی با رقم ۶.۸۰۰ یورو دریافت کرده است.

 این صورتحساب بابت آنالیز ۲۸ نمونه ای است که اخیرا برای آزمایشگاه کلن ارسال شده است که البته نتایج آنها هنوز به طور کامل اعلام نشده اما مورد مثبتی هم گزارش نشده است. با دریافت این صورتحساب، مجموع بدهی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به آزمایشگاه کلن به ۹۳.۳۸۸ یورو رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق قرارداد منعقد شده میان نادو ایران و آزمایشگاه قطر، هزینه آنالیز هر تست دوپینگ توسط متخصصان این آزمایشگاه ۱۲۰ دلار است. در مورد آزمایشگاه کلن رقم‌های متفاوتی بابت بررسی تست دوپینگ ورزشکاران ایران تعیین شده است.

در صورتی که نمونه‌های ارسالی به کلن مربوط به جریان مسابقه باشد ۱۴۵ یورو هزینه آنالیز آن می‌شود. این هزینه برای تست‌هایی که خارج از مسابقه گرفته شده، ۱۰۵ یورو تعیین شده است. البته این هزینه‌ها با لحاظ کردن تخفیف آلمانی‌ها مصوب شده است. هزینه اصلی برای آنالیز نمونه‌های داخل و خارج مسابقه در کلن به ترتیب ۱۶۰ و ۱۲۰ یورو است.

در برخی موارد هم به خاطر مشکوک بودن نتیجه آنالیز اولیه بر روی نمونه‌گیری‌ها، بررسی دقیق‌تر توسط دستگاه‌های پیشرفته‌تر نیاز است. هزینه این نوع آنالیز در قطر ۲۳۰ دلار و در آلمان ۲۱۰ یورو تعیین شده است.

همین ارقام است که بدهی ۹.۷۱۵ دلاری و ۹۳.۳۸۸ یورویی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به قطر و آلمان را موجب شده است.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *