بحران کرونا فرصتی برای جلوه عینی مشارکت اصناف استان یزد

بحران کرونا فرصتی برای جلوه عینی مشارکت اصناف استان یزد

بحران کرونا فرصتی برای جلوه عینی مشارکت اصناف استان یزد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی طالبی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که به منظور هم اندیشی و بررسی راهکارهای موجود برای کمک به واحدهای صنفی متضرر از بیماری کرونا در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اصناف یکی از اقشار مهمی هستند که بیشترین نقش در مناسبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در دوران انقلاب و پس از انقلاب اسلامی داشته و پیشتاز در اقدامات خیریه بوده‌اند. عرصه مبارزه با کرونا، جلوه عینی مشارکت اصناف در سال‌های اخیر بود.

طالبی با اشاره به فرصت‌هایی که از بحران کرونا در استان به وجود آمد، گفت: صحنه مبارزه با این ویروس جلوه عینی مشارکت اصناف استان در سال‌های اخیر بود.

استاندار یزد با بیان اینکه اصناف و اتحادیه‌های استان بیشترین همکاری را با مسئولان برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند داشتند و بسیاری از آنها با توجه به تعطیلی مغازه‌ها متضرر شده‌اند، افزود: در حال پیگیری ارائه تسهیلاتی فراتر از تسهیلات کشوری برای اصناف استان هستیم.پذیرای هر راهکار و پیشنهادی از جانب اصناف برای کمک به رونق بازار هستیم.

رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان تصریح کرد: درخواست اصلاح تصویب‌نامه کمک‌های بیمه‌ای به اصناف برای شمولیت بیشتر اتحادیه‌ها، از سوی استان به مرکز ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین پیگیری‌های لازم به منظور دریافت حمایت‌های مالیاتی برای اصناف استان در حال انجام است.

طالبی با تاکید بر اینکه هیچ دستگاه دولتی در استان حق رقابت با بخش خصوصی را ندارد و تنها باید تسهیل کننده فعالیت‌های بخش خصوصی باشد، گفت: مدارس استان نیز تنها مجاز به تهیه لباس فرم از واحدهای صنفی تأیید شده از سوی اتاق اصناف و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت هستند و در صورت تخلف با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *