با وجود احتمال انتقال ویروس در والیبال فعلا خبری از لغو مسابقات نیست

به گزارش ایسنا، روز گذشته فدراسیون والیبال ایران با انتشاری خبری از طریق روابط عمومی خود اعلام کرد که بازی تیم‌های شهروند اراک و خاتم اردکان بخاطر شیوع ویروس کرونا در کشور به تعویق افتاده است،‌ اما سایر بازی‌های لیگ بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد!

این موضوع در حالی است که با توجه به شیوع ویروس خطرناک کرونا در ایران، پیش بینی می‌شد فدراسیون والیبال در راستای حفظ سلامتی بازیکنان، کادرفنی و عوامل اجرایی باشگاه‌ها بازی‌های لیگ‌برتر را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کند، اما به نظر می‌رسد که فدراسیون از انجام این کار خود داری کرده است. 

اکنون می‌توان این سوال را از فدراسیون والیبال و آقای رئیس پرسید که آیا فدراسیون امکانات لازم جهت تست گیری از بازیکنان و عوامل مختلف هر مسابقه را در اختیار دارد؟ اگر یکی از عوامل برگزاری مسابقه یا بازیکنان تیم‌ها مبتلا به ویروس کرونا باشد و آن را به سایر افراد حاضر در آن جمع منتقل کرند، آیا فدراسیون مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد؟

با توجه به اینکه در رشته والیبال بازیکنان باید از دست‌های خود برای بازی استفاده کنند و در عین حال طبق گفته پزشکان اصلی‌ترین راه انتقال این ویروس دست‌ها هستند، باید گفت که احتمال انتقال ویروس کرونا در میان والیبالیست‌ها بیشتر از رشته‌هایی چون فوتبال است. به همین منظور باید دید که نهایتا چه تصمیمی درمورد لیگ‌برتر والیبال گرفته خواهد شد.

منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال نیز در این باره به ایسنا گفت: فدراسیون والیبال هیچ امکاناتی برای گرفتن تست از بازیکنان ندارد، اما تصمیم گیری در مورد تعطیلی مسابقات رشته‌های مختلف هم به شورای تامین استان‌ها واگذار شده است. فعلا گفته‌اند باید بازی‌های را بدون تماشار برگزار کنیم! همانطور هم که دیدید وقتی گفتند در اراک امکان بازی نیست، دیدار تیم‌های شهروند اراک و خاتم اردکان را به تعویق انداختیم. حتی فدراسیون هم اعلام کرد که به دلیل بازی با دست در والیبال،‌ احتمال انتقال ویروس در این رشته بسیار زیاد است، ولی فعلا خبری در مورد تعطیلی مسابقات نیست. 

یکی دیگر از مسائلی که باعث می‌شود فدراسیون والیبال از لغو مسابقات لیگ خود داری کند، نبود زمان کافی برای به اتمام رساندن این مسابقات است. با توجه به تعطیلی ۵۰ روزه لیگ جهت آماده سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک قاره آسیا در چین (ایران به المپیک صعود کرد)، اکنون دیگر زمانی برای برگزاری بازی‌های عقب افتاده وجود ندارد و هر طور شده است فدراسیون ایران باید لیگ را هر چه زودتر به پایان برساند. 

پورحسن در این مورد نیز به ایسنا گفت: ما دیگر زمانی برای تعطیلی لیگ و اینکه بازی‌های عقب افتاده داشته باشیم، نداریم. به همین منظور از باشگاه‌ها خواسته‌ایم تا یک جلسه فوری را با مدیران عامل آن‌ها برگزار کرده و برای بازی‌های لیگ تصمیم گیری کنیم. 

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون والیبال مسئولیت حفظ سلامتی بازیکنان و عوامل اجرایی مسابقات را بر عهده می‌گیرد؟ اظهار کرد: این موضوع بر عهده فدراسیون پزشکی ورزشی است و فدراسیون تصمیم گیرنده نیست. شورای تامین باید به ما اعلام کند که مسابقات تعطیل است، اما فعلا گفته‌اند باید بدون تماشاگر بازی‌های را برگزار کنیم. 

پورحسن در مورد استعفایش نیز گفت: استعفا نداده‌ام. به دلیل اینکه بازنشسته‌ام نمی‌توانند بیش از ۶۰ ساعت با من قرارداد ببندند و مبلغی هم که از این قرارداد دریافت می‌کنم کفاف مخارج زندگی بنده را می‌دهد. از همین رو اگر بتوانند اعتبار بنده را تامین کنند در خدمت والیبال هستم و در غیر این صورت باید کنار بروم.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار ورزشی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *