باید ازخام فروشی جلوگیری کنیم/در پتروشیمی ازخام فروشی جدا شده ایم

باید ازخام فروشی جلوگیری کنیم/در پتروشیمی ازخام فروشی جدا شده ایم

 

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست تولید کنندگان صنایع فولاد و پتروشیمی، اظهارداشت: شرکت‌های پتروشیمی و فولادی، هم بار سنگین تولید را بر دوش دارند و هم صادرات غیر نفتی را بنابراین تامین ارز لازم در بازار نیمایی و ایجاد اشتغال لازم برای نسل جوان و تحصیل کرده به عهده این شرکت هاست. هر دو صنعت، ​ جزو صنایع پیشرفته دنیاست و محصولات ما از نظر کیفیت می‌توانند با تولیدات مشابه در جهان رقابت کنند.

روحانی گفت: طبیعی است که اگر از نظر کیفیت نتوانیم رقابت کنیم نمی‌توانیم بازار پایدار در اختیار داشته باشیم.

وی زنجیره تولید محصولات فولادی در کشور را یک گام جلوتر دانست و تاکید کرد: زنجیره پتروشیمی باید یک گام جلوتر باشد و ما باید محصولات را تا مرحله نهایی برای تامین نیاز مصرف کنندگان تامین کنیم. اکنون بخشی از واحدهای پتروشیمی تولیدات بخش‌های دیگر را تامین می‌کنند و باید آن بخش‌ها نیز مواد مورد نیاز واحدهای دیگر را تامین کنند در عین حال باید زنجیره در این عرصه تا مرحله نهایی کامل شود به نحوی که زنجیره‌ها در بخش‌های پایین دستی کامل شود.

روحانی افزود: در عرصه فولاد غیر از شرکت‌های فولادی، بخش‌های صنعتی نیز هستند که محصولات فولادی را مصرف می‌کنند پس باید زنجیره بخش‌های پایین دستی در این عرصه نیز کامل شود.

رییس جمهور محصولات فولادی و پتروشیمی را برای صنعت بسیار مهم دانست و گفت: اگر این محصولات را نداشتیم و می‌خواستیم نیازهای داخل را تامین کنیم باید میلیاردها دلار مصرف می‌کردیم که این مواد را وارد کشور کنیم، اما هم اکنون در بخش‌های عظیمی از تامین این محصولات بی نیازیم.

وی تاکید کرد: موضوعی که همواره مطرح است این است که از خام فروشی جلوگیری کنیم، زیرا وقتی محصولات خام عرضه می‌شود قیمت کمی دارد، اما ارزش افزوده و تکمیل زنجیره محصولات ارزشمند است. اکنون هم در پتروشیمی و هم فولاد از خام فروشی جدا شدیم و به ارزش افزوده و تکمیل زنجیره‌های تولید رسیده ایم.

ادامه دارد…

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار سیاسی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *