بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره انگلیس را ۰.۱ درصد نگه می دارد

پوند پس از کاهش شدید بانک انگلستان با باقی گذاشتن نرخ بهره در رکورد خود، شهر را به اشتباه انداخت. سطح پایین ۰.۱٪، علیرغم پیش بینی جهش تورم به ۵٪ تا بهار آینده.

استرلینگ بیش از دو سنت در برابر دلار آمریکا کاهش یافت، زمانی که مشخص شد تنها دو سنت اعضای کمیته نه نفره سیاست پولی Threadneedle Street به افزایش رای دادند و انتظارات را مبنی بر افزایش هزینه استقراض تا ۰.۲۵% مخدوش کرد.

اندرو بیلی، رئیس بانک، گفت که این تصمیم یک “تماس بسیار نزدیک” بود و شهر را متوجه شد که احتمالاً نرخ های بهره از پایین ترین سطح در تاریخ ۳۲۷ ساله بانک در آینده افزایش خواهد یافت. ماه.

بازارها نظر فرماندار را به این معنا تلقی کردند که اولین افزایش در هزینه های استقراض از سال ۲۰۱۸ یا در دسامبر یا احتمالاً در فوریه سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

دین ترنر، یک اقتصاددان در مدیریت ثروت جهانی UBS، می‌گوید: «با توجه به بازارهای درگیر، در نهایت، تصمیم حتی نزدیک هم نبود. علی‌رغم زبان بسیار تندخویی اخیر، به‌ویژه از سوی فرماندار، بانک انگلستان نرخ‌های بهره را با اکثریت ۷-۲ نگه داشت. واکنش بازار با کاهش شدید پوند پس از اعلام و افزایش قیمت طلایی، گویا است. ۸e25e1c1-1218-48df-99f1-fe32c4c8e5bc” data-alt=”Bank of England graphic” data-cypress=”interactive-element-Bank%20of%20England%20graphic” class=”element element-interactivec5r-140d “>

گرافیک بانک انگلستان

پوند در اواخر معاملات لندن با قیمتی کمتر از ۱.۳۵ دلار معامله می شد.

بانک گفت که تعلیق نرخ های بالاتر ممکن است موقتی باشد و هشدار داد که اگر اقتصاد همانطور که انتظار دارد عمل کرد، «در ماه‌های آینده ضروری است» نرخ‌ها برای رسیدن به هدف ۲ درصدی دولت افزایش یابد. با این حال، این باور شهرداری مبنی بر اینکه هزینه‌های وام‌گیری تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱ درصد خواهد رسید، عقب نشینی کرد.

«در جلسات اخیر، کمیته قضاوت کرده است که کمی سخت‌تر شده است. صورتجلسه MPC نشان می دهد که سیاست پولی در دوره پیش بینی (سه سال آینده) احتمالاً برای دستیابی به هدف تورم ۲ درصدی به طور پایدار در میان مدت ضروری است. “آخرین تحولات، که در کنار پیش بینی های به روز کمیته تنظیم شده است، این دیدگاه را تقویت می کند.”

MPC گفت انتظار دارد تورم اندازه گیری شده توسط شاخص قیمت مصرف کننده توسط شاخص قیمت مصرف کننده افزایش یابد. افزایش اخیر در هزینه انرژی به اوج خود در آوریل به ۵٪ رسید و سپس با کاهش قیمت انرژی، از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به طور “مادی” کاهش یافت.

در فصلنامه خود. در گزارش سیاست پولی، بانک اعلام کرد که فشار تورمی بیشتر از آنچه پیش‌بینی کرده بود در ماه آگوست وجود داشت، حتی اگر اقتصاد کندتر رشد می‌کرد.

گلوگاه‌های زنجیره تامین و مخارج مصرف‌کننده ضعیف‌تر منجر شده است. بانک پیش بینی رشد خود را در سه ماهه سوم و چهارم سال ۲۰۲۱ به نصف رساند. پیش بینی می شود رشد در سه ماهه سوم ۱.۵ درصد و در سه ماه پایانی سال ۱ درصد باشد.

بیشتر تجدید نظر نزولی ناشی از اختلال در زنجیره تامین بود، اما بانک همچنین خاطرنشان کرد که فروش خرده فروشی برای پنج بار موفقیت آمیز کاهش یافته است. ماه‌های طولانی و اعتماد مصرف‌کننده ضعیف شده است.

MPC اکنون فکر می‌کند تا سه ماه اول سال ۲۰۲۲ – یک ربع دیرتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد – طول می‌کشد تا اقتصاد دوباره به دست بیاید. تمام زمین در طول همه گیری کووید-۱۹ از دست رفت.

در ایمیل روزانه Business Today ثبت نام کنید یا Guardian Business را در Twitter در @BusinessDesk دنبال کنید

طبق صورتجلسه، ۷ نفر از اعضای MPC می خواستند منتظر بمانند و ببینند که چه بر سر بیکاری آمده است. مرحله دوم طرح مرخصی قبل از تصمیم گیری در مورد نیاز به افزایش نرخ است.

«فشارهای فعلی افزایش هزینه جهانی همچنان به احتمال زیاد موقتی بوده و منجر به افزایش یکباره در اکثریت کمیته گفتند، قیمت مصرف کننده به جای نرخ تورم بالاتر مداوم.

دو عضو مخالف MPC – سر دیو رامسدن و مایکل ساندرز – گفتند هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد. پایان یارانه دستمزدها در پاییز امسال فشارها را در بازار کار کاهش داده بود و تورم احتمالاً بالای ۲ درصد باقی می ماند مگر اینکه سیاست سخت تر شود.

ساموئل تومز، اقتصاددان بریتانیایی در Pantheon Macroeconomics گفت: “ما همچنان انتظار داریم MPC دوباره در ماه دسامبر محکم بماند و تا فوریه صبر کنیم تا نرخ بانکی را افزایش دهیم، اما این تماس کاملا متعادل است.”


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *