بازگشایی کسب‌وکارها به معنی عادی‌سازی نیست/تداوم محدودیت‌های تردد

بازگشایی کسب‌وکارها به معنی عادی‌سازی نیست/تداوم محدودیت‌های تردد
بازگشایی کسب‌وکارها به معنی عادی‌سازی نیست/تداوم محدودیت‌های تردد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خورشیدی جمعه‌شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنان تاکید داریم که در خانه ماندن و عدم حضور در تجمعات مهمترین راهکار برای کنترل کرونا و پیشگیری از شیوع آن است.

وی با اشاره به اینکه همچنان محدودیت‌های ترافیکی ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: در ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، از صبح فردا فعالیت برخی کسب و کارهای اقتصادی در استان آغاز می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: از فردا شاهد بازگشایی برخی کسب و کارها و بازگشت برخی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی به محل کار هستیم و مابقی محدودیت‌ها برقرار است.

لزوم مشارکت همه مردم در زمینه حفظ سلامت

وی خواستار همکاری و مشارکت همه مردم در زمینه حفظ سلامت جامعه شد و افزود: با اجرای طرح فاصله‌گذاری مقرر شد که در ادارات حداکثر یک سوم کارکنان می‌توانند حضور داشته باشند و دو سوم باید به دورکاری یا مرخصی بروند.

خورشیدی افزود: با توجه به بازگشایی کسب و کارها از صبح فردا نیاز به خدمات اداری بیشتر است لذا حداکثر دو سوم کارکنان در محل کار حضور پیدا کرده و یک سوم از کارکنان به شکل دورکاری فعالیت کنند.

وی ادامه داد: اگر بازگشایی کسب و کارها موجب برگشت پیک بیماری شود حتماً کسب و کارها آسیب خواهند دید و زحمات دو ماه گذشته جامعه و کادر درمان بر باد خواهد رفت.

مدیران به کارکنان مرخصی بدهند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: خواهش من این است که شهروندان عزیز به غیر از کارهای ضروری، همچنان در منزل ماندن را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه حضور بیماران زمینه‌ای، خانم‌های باردار و مادران شیرده، جانبازان عزیز و افراد مسن در محل کار ضروری نیست، گفت: محدودیتی نیست و اگر کارمندی به خاطر سلامت خود و خانواده‌اش خواستار مرخصی است مدیران با او همکاری کنند.

خورشیدی تصریح کرد: مدیران علاوه بر سقف یک سوم می‌توانند به هر تعدادی که سرویس اداری از رسمیت نیفتد مرخصی اعطا کرده و شرایطی را فراهم کنند که هر چه بیشتر سلامت کارمندان و جامعه حفظ شود.

ساعت کاری ادارات بین ۷ تا ۱۴ است

وی با اشاره به اینکه ساعت کاری ادارات بین ۷ تا ۱۴ است، ادامه داد: نکته مهم اینکه از فردا هیچ عادی سازی در جامعه رخ نخواهد داد و محدودیت‌های تردد به قوت خود باقی و همچنین پروتکل‌های قبل جاری است.

معاون استاندار بوشهر تاکید کرد: تنها مسئله کمک به معیشت صاحبان کسب و کارها است، همانطور که صاحبان کسب و کارها در طی ۵۰ روز گذشته به مردم و جامعه کمک کردند و کار خود را تعطیل کردند.


منتشر شده

در

بوشهر

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *