بازدید استاندارکهگیلویه و بویراحمد از روند تکمیل و اجرای طرح ملی محور پاتاوه – دهدشت

بازدید استاندارکهگیلویه و بویراحمد از روند تکمیل و اجرای طرح ملی محور پاتاوه – دهدشت
به گزارش”خبرآنلاین کهگیلویه و بویراحمد”، حسین کلانتری با اشاره به اینکه روند اجرایی جاده ملی پاتاوه به دهدشت طولانی شده است گفت: با پیگیری مستمر از طریق مسئولان کشوری به ویژه سازمان برنامه و بودجه در تلاشیم با اختصاص اعتبارات خاص نسبت به راه‌اندازی هر چه سریعتر آن اقدام کنیم.
حسین کلانتری در این بازدید میدانی از روند اجرایی طرح پاتاوه به دهدشت گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده تامین منابع مالی از سوی دفتر مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار به جد در حال پیگیری است و در تلاشیم این محور مهم ارتباطی به زودی به بهره برداری برسد.
کلانتری تصریح کرد: بر اساس مصوبات سفر معاون محترم رییس جمهورورئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان و برای تسریع در روند اجرایی آن، این طرح جز پروژه‌های اولویت دار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود این طرح طی سال جاری مورد بهره برداری و استفاده قرار گیرد.
استاندار خاطرنشان کرد: این محور مهمترین طرح ‌ راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که بابهره برداری از آن علاوه بر کوتاه‌ تر شدن مسیر جنوب به مرکز ازاین مسیر بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.
استاندار این محور را دارای چهار قطعه برشمرد و افزود: طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب ۲۶ و ۲۰ کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ارزش ریالی ساخت جاده پاتاوه به دهدشت را ۳۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح بخش زیادی از ترافیک مرکز استان کاسته خواهد شد.
عزیز فیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه این محور در آینده یکی از محورهای پر ترافیک کشور است باید برای توسعه آن برنامه ریزی لازم انجام شود.
فیلی جاده ملی پاتاوه به دهدشت را شامل چهار قطعه دانست و گفت: قطعه یک، ۲ و چهار این طرح تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.
ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت در سفر سال ۱۳۷۳رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد مصوب و یک سال بعد عملیات اجرایی آن آغاز شد.
مسیر اصلی پاتاوه – دهدشت به طول ۱۳۷ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا – یاسوج، بخشی از کریدور اتصال مرکز کشور به جنوب و در واقع اتصال بخشی از مرکز کشور از استان اصفهان به بنادر جنوبی است که یکی از محورهای مهم به حساب می آید.
۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *