این مجلس، خانه امید ماست!

مجله مهرمجلس شورای اسلامی برای ما یک نهاد قانون گزاری خشک و رسمی نیست. مجلس شاید نزدیک ترین نهاد سیاسی به مردم باشد. همین مجلس بهانه ای است تا آدمها، با هر سطح سواد یا گرایش سیاسی، چه در دفتر کار باشند، چه در محوطه دانشکده و چه در کنج دکانی خلوت در یک روستا، پیچ رادیو را بچرخانند یا لابلای خبرهای روزنامه و خبرگزاری‌ها دنبال جدیدترین نطق های نمایندگان و مصوبات مجلس باشند؛ تا ببینند نماینده شهر و روستایی که به هزار امید او را راهی مجلس کرده اند چقدر از دغدغه هایشان می گوید.

عکس جالبی از پاسداران محافظ مجلس شورای اسلامی

بعضی از مردم هم این فرصت را داشته اند که یک روز میهمان صحن مجلس باشند و ساختمان بزرگ بهارستان و آن جمعیت نیم دایره‌ای نمایندگان را از نزدیک ببینند. حاضرجوابی بامزه نمایندگان در جلسه علنی یا نطق های آتشین آنها، بین مردم به سرعت دست به دست می چرخد؛ از آن طرف، بدرفتاری  یا بداخلاقی حتی تعداد کمی از نماینده ها هم بدجور مردم را می‌رنجاند، این را از واکنش های به موقع آنها می توان فهمید. هرچه نباشد، مجلس خانه امید مردم است؛ و این روزها علاوه بر راه های تماس با هر نماینده، تلاش می کنند از طریق فعالیت در شبکه های مجازی صدایشان را به مردان و زنان قانون گزار کشور  برسانند.

نماینده ها در گذر سالها می آیند و می روند اما بعضی اسم ها را هیچ جور نمی شود فراموش کرد. مثل دکتر مصطفی چمران و حجت الاسلام شاه آبادی که نام یک نماینده را با ساده زیستی و مجاهدت گره زدند. یا اسم آیت الله سیدحسن مدرس که پنج دوره نماینده مجلس بود و در آن سالهای استبداد بعد از مشروطه، با تلاش و دلسوزی یک نماینده واقعی و با نطق‌های کارشناسی و نافذش، چهره جدیدی از روحانیت را به جامعه معرفی کرد.

مرحوم خسرو شکیبایی در سریال مدرس در نقش آیت‌الله حسن مدرس

بعضی ماجراها هم فراموش شدنی نیستند. مثل خرداد ۹۶، همان روزی که تکفیری های داعش به ساختمان مجلس رسیدند، در نهایت خشونت به مردم بی‌گناه شلیک کردند و خواستند بگویند پارلمان ایران را هم فتح کردیم! همان وقتی که نیروهای نظامی و لباس شخصی ها جان عزیز  را کف دست گرفتند تا مردانه از نماینده هایی که انتخاب مردم بودند دفاع کنند. تا حتی قطره خونی در صحن مجلس روی زمین نریزد و صلابت و امنیت ایران زیر سوال نرود.

تاریخ چهل ساله انقلاب را که ورق میزنی میبینی ما مردم چقدر پای قانون و قانون گزارهایمان ایستاده ایم! از انتخابات مجلس بگیر تا همراهی آنها در شناخت گره های ریز و درشت مملکت…حالا که چیزی تا انتخابات مجلس نمانده، باید بپرسیم این روزها نماینده ها چقدر پای شنیدن مردم، تعهد به آنها و ساده زیستی ایستاده اند؟

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *