این اثرات مخرب شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

این اثرات مخرب شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

 

 

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد تنهایی یکی از اثرات مخرب استفاده از شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید.
در حقیقت دلایل بسیاری برای افزایش و پدیدار شدن این معضل اجتماعی در جوامع وجود دارد، اما یکی از دلایل اصلی آن به گفته کارشناسان، وابستگی انسان‌ها به صفحه‌های نمایشی و شبکه‌های اجتماعی است.

این تحقیق که در دانشگاه پیتسبرگ و دانشگاه ویرجینیای غربی انجام شده، نشان می‌دهد استفاده از رسانه‌های اجتماعی منجر به انزوای اجتماعی یا به عبارتی دیگر تنهایی می‌شود.

نشریه فوربز می‌نویسد: این تیم تحقیقاتی در گزارش‌های قبلی خود که بر روی دانشجویان دانشگاه صورت گرفته بود، دریافتند که تجربه‌های منفی شبکه‌های اجتماعی با افسردگی مرتبط بوده است. به ازای ۱۰ درصد افزایش در تعاملات منفی که کاربران در این رسانه‌ها تجربه کردند، خطر ابتلا به افسردگی تا ۲۰ درصد افزایش یافت. این در حالی است که تجارب مثبت کاربران هیچ تاثیر مثبتی در زندگی اجتماعی دانشجویان نداشته است.

نکته قابل توجه آن است، اگر استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند عاملی برای پدیدار شدن علائم افسردگی در افراد باشد، اما باید توجه داشت کاربرانی که خود از بیماری افسردگی رنج می‌برند گرایش بیشتری به سمت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از خود نشان می‎دهند.

در تحقیق جدید از دانشجویان در مورد تجاربی که آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی کسب کرده‎اند و همچنین سلامت روان آن‌ها پرسش شده است. نتایج این تحقیق نشان داد به ازای ۱۰ درصد افزایش در تجارب منفی که این کاربران در شبکه‌های اجتماعی کسب کرده اند، ۱۳ درصد افزایش در گوشه گیری و انزوا کاربران را به همراه داشته است.

۴۲۴۲

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

سبک زندگی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *