ایمن‌سازی فیزیکی ۱۴ مدرسه حاشیه راه های کرمانشاه

ایمن‌سازی فیزیکی ۱۴ مدرسه حاشیه راه های کرمانشاه
فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز ایمنی و حمل و نقل عمومی اظهار داشت: طی یک سال گذشته طرح گشت دروازه‌ای به مدت ۱۷ ساعت در شبانه روز تا اسفندماه اجرا شد و همچنین نیروهای کنترل ناوگان عمومی در پاسگاه‌ها و محورهای مواصلاتی استان در قالب سه اکیپ مستقر و به مدت بیش از ۲۴۵ ساعت کنترل ناوگان عبوری انجام شد.
وی با بیان اینکه ۵۶ بازدید دوره‌ای از مراکز معاینه فنی و کنترل تجهیزات انجام شده، افزود: ۱۴ مدرسه حاشیه راه در محورهای مواصلاتی استان ایمن‌سازی فیزیکی شده‌اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تشکیل گشت کنترل تناژ با همکاری انجمن‌های صنفی و انجام بیش از ۹۳ مورد گشت در محورهای مواصلاتی خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ تخلف از سوی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل عمومی در سامانه مدیریت شرکت به ثبت رسیده است.
وی از تمدید پروانه فعالیت دو مرکز معاینه فنی در استان خبر داد و بیان داشت: دوره‌های ارتقا ایمنی راکبان موتورسیکلت برگزار و بیش از ۶۴۰ کلاه ایمنی میان آنها توزیع شد همچنین دوره‌های آموزشی ارتقا ایمنی رانندگان ادوات کشاورزی به تعداد ۸ جلسه برگزار شد.
کرمی با بیان اینکه ۶۸ مورد بازدید از طرح‌های متقاضیان احداث در حاشیه راه‌ها انجام شد، گفت: بیش از ۳ هزار و ۸۵۶ پروانه عبوری ترافیکی در سطح استان صادر شده است.
این مسئول از کشف ۵۲۷۸ مورد اضافه تناژ خبر داد و گفت: بیش از ۷۱۷ میلیون تومان به عنوان جرایم اضافه تناژ وصول شده است.
وی تصریح کرد: در سال جاری نیز درصدد اجرای طرح کنترل ناوگان عمومی با انجام گشت‌های نظارتی به صورت حداقل ۳ روز در هفته هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بیان داشت: بازدیدهای دوره‌ای از مراکز معاینه فنی به تعداد حداقل چهار مورد در ماه نیز انجام خواهد شد و از محل تصادفات جهت اتخاذ تصمیمات مناسب جهت ایمن سازی بازدید می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس در ۳۰ روستای حاشیه جاده اجرا خواهد شد، افزود: همچنین ایمن سازی محل عبور عابران در چهار منطقه انجام و سکوی استقرار گشت پلیس در دو نقطه پرحادثه احداث می‌شود.
این مسئول عنوان کرد: هفت طرح ایمن‌سازی راکبان موتورسیکلت با توزیع ۷۰۰ کلاه و ادوات ایمنی اجرا خواهد شد.
کرمی از ارسال پرونده تخلفات مدیران فنی و رانندگان به کمیسیون‌های مربوطه خبر داد و گفت: طرح‌های پژوهشی تحلیل تصادفات و طرح اربعین حسینی نیز در دستور کار است.
وی همچنین از شناسایی و احصا نقاط مستعد تصادف جهت ایمن سازی آنها خبر داد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *