ایران با فشار حداکثری پای میز مذاکره با آمریکا نمی‌رود

ایران با فشار حداکثری پای میز مذاکره با آمریکا نمی‌رود

ایران با فشار حداکثری پای میز مذاکره با آمریکا نمی‌رود

 

 

ایسنا/خراسان رضوی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید آمریکایی‌ها درک درستی از منافع آمریکا و جهان ندارند و نمی‌توانند با اعمال فشار حداکثری ایران را پای میز مذاکرات بیاورند .

جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به ادعاهای اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه با سیاست فشارحداکثری ایران را پای میز مذاکره می کشانند، گفت: ترامپ در مدتی که رئیس جمهور آمریکا بود تلاش زیادی کرد تا قرارداد برجام را لغو کند و توافقی که بین ایران، آمریکا و کشورهای غربی در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران بود را بی ارزش جلوه بدهد و به دنبال آن تحریم‌های سختی را علیه مردم ایران اعمال کرد .

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه مقامات آمریکایی از جمله ترامپ و پمپئو می گویند با اعمال تحریم ها و سیاست فشار حداکثری ایران را پای میز مذاکرات می کشانند در واقع هذیان گویی‌ها ترامپ به واسطه فشار انتخاباتی است. آمریکا تا امروز نتوانسته ایران را پای میز مذاکره ببرد و در آینده نیز چنین نمی شود .

وی بیان کرد: ترامپ در شرایط کیش و مات قرار دارد؛ از یک طرف ایران تسلیم فشارها نشده، حاضر به مذاکره و بستن قرار داد جدید نیز نشده و از سوی دیگر به انتخاباتی  رسیده که برای دفاع از خود نمی تواند  شکست دیپلماتیک و نظامی خود را در مقابله با ایران توجیه کند. فشار انتخابات باعث شده حداقل مشاعر ترامپ و سایر مقامات آمریکایی از بین برود.

اروپا نه با سیاست فشار حداکثری همراه شد نه مفاد برجام را اجرا کرد

این نماینده مجلس تاکید کرد: حرف آمریکایی ها پایه و اساس عقلی و منطقی ندارد و مانند رفتارهایی که در این مدت انجام داده اند به منافع ایران، آمریکا و کل جهان آسیب وارد کردند و آمریکا در انزوای کامل قرار گرفت. به نظر می رسد اکنون نیز در همین مسیر حرکت می کنند.

رحیمی جهان‌آبادی در این باره که پمپئو از عدم همراهی اروپایی ها در اعمال فشار حداکثری به ایران گله مند است، گفت: این درست است که اروپایی ها در سیاست فشار حداکثری با آمریکایی ها همراه نشدند اما آنها حتی به تعهدات خود در برجام نیز عمل نکردند تا فشار بر ایران کاهش پیدا کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اروپایی‌ها به دنبال حفظ برجام هستند، بیان کرد: رفتار اروپایی‌ها در مقابل برجام عاقلانه تر و با درک درست تری از شرایط ایران است، برجام به عنوان توافقنامه بین المللی ارزشمند است اما ترامپ از عقل سیاسی لازم و درک درست از منافع آمریکا، جهان و ایران برخودار نیست و این باعث آسیب زدن به جهان، آمریکا و ایران شده است .

انتهای پیام

 

اخبار اقتصادی

|بلیط اتوبوس , بلیط هواپیما , بلیط قطار | خرید شارژ , خبر فوری , درج آگهی رایگان


منتشر شده

در

اخبار استانها, خراسان رضوی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *