ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی جدید در استان فارس

ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی جدید در استان فارس
به گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه در ابتدای امسال ۶۹ طرح در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومان به عنوان طرح‌های جهش تولید تدوین و تهیه شده است گفت: این طرح‌ها که ۱۲ هزار فرصت شغلی مستقیم و ۲۷ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد خواهند کرد در سال جاری به بهره برداری می‌رسند.
وی با بیان اینکه از ۲۲۰ ردیف سند پیشران توسعه استان ۲۳ مورد راهبردها و سیاست‌های عمومی است که در بند الف سند گنجانده و ۱۹۷ طرح عمرانی و طرح‌های اقتصادی است که در هر دو بخش الف و ب سند تعیین شده است، افزود: این پروژه‌ها در حوزه عمرانی با ۴۶ درصد، صنعت با ۲۹ درصد کشاورزی با ۱۷ درصد، حوزه گردشگری با ۸ درصد به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند.
استاندار فارس اظهار کرد: از ۱۹۷ ردیف سند که شامل طرح‌های عمرانی و اقتصادی است، ۳۲ طرح به پایان رسیده، ۲۰ طرح دارای پیشرفت فیزیکی بالاتر از ۸۰ درصد و ۲۵ طرح دارای پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد و تعداد ۱۲۰ طرح دارای پیشرفت فیزیکی کمتر از ۵۰ درصد است.
وی ادامه داد: عمده طرح‌هایی که دارای پیشرفت فیزیکی پایین هستند مربوط به حوزه عمرانی بوده که اتمام آن‌ها منوط به تأمین اعتبار از محل بودجه‌های عمرانی است که به رغم پیگیری‌های انجام شده به دلیل شرایط کشور به کندی صورت می‌گیرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۳ طرح اقتصاد مقاومتی استان فارس که در ردیف سوم سند پیشران توسعه استان مطرح شده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۰ طرح در حوزه صنعت و معدن (۴۴ درصد)، ۸ طرح در حوزه عمرانی و زیرساختی (۳۵ درصد)، ۴ طرح در حوزه گردشگری که درصد از ۱ طرح در حوزه کشاورزی (۴ درصد) قرار دارد.
رحیمی بیان کرد: از تعداد کل ۲۳ طرح اقتصاد مقاومتی مندرج در سند ۱۲ طرح به میزان ۵۲ درصد به بهره‌برداری رسیده و با مابقی که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: هفته گذشته چهار طرح سند پیشران شامل کارخانه تولید آلومنیوم جنوب، بیمارستان، مجمع ورزشی و سالن ترمینال فرودگاه در شهرستان لامرد توسط رئیس جمهور از طدیق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسیده است.
استاندار فارس توجه ویژه به فعالیت‌های دانش بنیان، تلاش برای تجاری سازی محصولات آنها، گسترش فعالیت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات، پیگیری ایجاد خوشه‌های صنعتی و تکمیل زنجیره‌های تولید، هدایت منابع بانکی به سمت فعالیت‌های تولیدی، مدیریت منابع آبی استان و افزایش بهره‌وری، توسعه گلخانه و توسعه سردخانه‌ها و مراکز نگهداری محصولات کشاورزی، توسعه صادرات محصولات کشاورزی صنعتی و خدمات فنی مهندسی، استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی موجود و بسیاری از فعالیت‌های دیگر از جمله اقداماتی است بیان کرد که در فارس انجام شده و زمینه ساز جهش تولید خواهد بود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *