ایجاد نقاهتگاه برای بیماران کرونایی در شهرستان هشترود ضروری است

ایجاد نقاهتگاه برای بیماران کرونایی در شهرستان هشترود ضروری است
ایجاد نقاهتگاه برای بیماران کرونایی در شهرستان هشترود ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان عصر امروز در جلسه شهرستانی مقابله با کرونا در شهرستان هشترود گفت: کسانی که مبتلا به ویروس کرونا هستند یا اطرافیان بیمار باید در قرنطینه خانگی باشند.

وی ادامه داد: بعد از ۲۴ ساعت اگر کسی به تذکرهای شبکه بهداشت و درمان تمکین نکند با معرفی شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی موظف است فرد خاطی را به نقاهتگاه انتقال دهد و فرد مجبور است به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بماند.

وی یادآور شد: بالطبع در این مکان قرنطینه کمی مشکل خواهد شد. پس مردم شعار در خانه بمانیم را از یاد نبرند و به آن جامه عمل بپوشانند و با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت فاصله قانونی از انتقال این ویروس جلوگیری کنند.

فرماندار هشترود از مدیریت آموزش و پرورش خواست که یکی از مدارس نزدیک بیمارستان امام حسین (ع) را آماده کرده و بعد از آن باشگاه فرهنگیان مد نظر قرار گیرد تا نقاهتگاه ایجاد شود.

وی تجهیز این نقاهتگاه‌ها را بر عهده شبکه بهداشت درمان قرار داد واز هلال احمر و سپاه پاسداران و بسیجیان نیز خواست در جهت گند زدایی وضدعفونی این مکان‌ها با دستگاه‌های مرتبط همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار هشترود در پایان گفت: هزینه هتلینگ بر عهده شهرداری است و در روستاها برعهده بخشداران و دهیاران است که در ساماندهی نقاهتگاه‌ها از نظر امکانات و فضا و وسایل بهداشتی با شبکه بهداشت و درمان باید همکاری لازم انجام شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *