ایجاد مرکز نگهداری معتادان متجاهر در قزوین

ایجاد مرکز نگهداری معتادان متجاهر در قزوین

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهار کرد: مدتهاست ضرورت ایجاد مرکز نگهداری معتادان متجاهر در استان مطرح شده اما هنوز به عملیات اجرایی منجر نشده است.
او بیان کرد: خدمات دهی در مراکز کمپ اعتیاد از محل ماده۱۶ که با مدیریت دولتی ضمن نگهداری معتادان متجاهر برای بهبود و درمان و بازگشت آنها به جامعه تلاش می‌کند موضوع قرنطینه ۱۴ روزه در خصوص اطمینان از ناقل نبودن افراد به ویروس کرونا هم صورت می‌گیرد.
وارثی یادآور شد: باید زیرساخت‌های لازم برای انجام این کار مهم ایجاد شود تا بتوانیم در جمع آوری معتادان متجاهر که در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است موفق عمل کنیم.
او افزود: تاکنون دو کمپ نگهداری معتادان با همکاری شهرداری برای تبدیل شدن به کمپ ماده ۱۶ آماده شده که به صورت موقت خدمت رسانی می‌کند اما به یک مرکز دائمی نیاز داریم تا کارها ساماندهی شود.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: نگران ناقل بودن معتادان متجاهر در این شرایط هستیم و نظارت بر نحوه نگهداری و درمان آنها در این وضعیت ضروری است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در بهزیستی استان اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در همه کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد به صورت روزانه با ضدعفونی و توزیع وسایل بهداشتی انجام می‌شود تا از شیوع این ویروس در مراکز جلوگیری شود.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

قزوین

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *