اهتمام کانون های مساجد گلستان نسبت به شناسایی و دستگیری از افراد نیازمند

اهتمام کانون های مساجد گلستان نسبت به شناسایی و دستگیری از افراد نیازمند

به گزارش خبرآنلاین از  گلستان «حسین ربیعی»گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم مشاغل خود را از دست دادند و مشکلات معیشتی در بین مردم به وجود آمد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: باوجود چنین مشکلاتی مقام معظم رهبری نسبت به ایجاد رزمایش «مواسات و همدلی» تأکید کردند و بسیاری از گروه های مختلف از جمله کانون های مساجد وارد میدان شدند.

ربیعی به طرح ملی راهکار اشاره کرد و گفت: این طرح که به منظور مواسات و کمک مؤمنانه در کانون های مساجد بر اساس منویات مقام معظم رهبری از سوی سازمان کانون های مساجد کشور ابلاغ شده است که در حوزه توانمندسازی مسجد، اهالی محله و تقویت خانواده پیگیری می شود.

وی بابیان اینکه فعالان مساجد در مواسات و همدلی زیر نظر ائمه جماعت فعالیت می کنند، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا کانون های مساجد نیز در این حوزه فعال شدند تا بتوانند گوشه ای از مشکلات جامعه را حل کنند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: امیدواریم کانون های مساجد در مسیر حل مشکلات جامعه گام بردارند و البته اقدامات خوبی نیز از جمله برنامه های فرهنگی و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی انجام شده است.

ربیعی ابراز داشت: مواسات و همدلی باید به گونه ای اقدام شود که اهالی محل بتوانند مشکلات اقشار آسیب دیده  را حل کنند و این اقدامات می تواند با اطعام، اهدای وسایل خوراکی و معیشتی و یا حمایت از طریق فضای مجازی و کارآفرینی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس جنگ نظامی را شاهد بودیم و امروز اقدامات مقابله با کرونا تداعی کننده دوران دفاع مقدس است و جبهه های مقابله با کرونا به فضای محلات و خانواده کشیده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ابراز داشت: بیش از ده ها نفر از کادر پزشکی در کشور برای مقابله با کرونا شهید شدند و امروز در کنار مبارزه آنها خانواده هایی نیز وجود دارند که با بی پولی، مشکلات تغذیه رو به رو شدند و سفره خانواده های آنها خالی مانده است.

ربیعی تأکید کرد: خط مقدم ما در مقابله با کرونا در دو جبهه دنبال می شود که یکی از این جبهه ها سلامت که پرچمدار آن کادر درمانی و پرستاران را شامل می شود.

وی افزود: همچنین در جبهه دیگر باید در این ایام ‌به اقشار ضعیف جامعه که پشتیبانی ندارند رسیدگی شود، برخی افراد روزمره درآمد بدست می آورند که با شیوع ویروس کرونا دیگر درآمدی ندارند و نیاز است کانون های هنری مساجد این افراد را شناسایی و از آنها دستگیری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان متذکر شد: مواسات و همدلی کار بسیار ارزشمندی است و باید از طریق محلات افراد نیازمند و اقشار آسیب دیده شناسایی شود و با کرامت کمک های مردمی به خانواده ها تحویل داده شود.

۴۸

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

گلستان

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *