انجام ۱۰۰ درصدی دو مرحله غربالگری کووید۱۹ در شهرستان فارسان

انجام ۱۰۰ درصدی دو مرحله غربالگری کووید۱۹ در شهرستان فارسان
انجام ۱۰۰ درصدی دو مرحله غربالگری کووید۱۹ در شهرستان فارسان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ؛ ضرغام حیدری افزود: در مرحله اول که از تاریخ هجدهم اسفند ۹۸ آغاز شد تقریبا ۱۰۰ درصد جمعیت شهرستان فارسان غربالگری شدند،۷۲ هزار و ۵۸ نفر آموزش دیدند و یک هزار و ۳۹۲ نفر مادر باردار شناسایی شدند که ۶۰۲ نفر آن ها نیاز به پیگیری روزانه داشتند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان با اشاره به اینکه در مجموع در غربالگری مرحله اول ۱۸۹ نفر فرد مشکوک شناسایی شدند و از طریق مراکز خدمات جامع سلامت به بیمارستان ارجاع شدند، ادامه داد: در بحث خوداظهاری در سامانه SALAMAT.GOV.IR چهار هزار و ۱۷۷ نفر در سامانه ثبت نام کردند که پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شد.
حیدری عنوان کرد: خوداظهاری در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سه شکل صورت گرفت، ابتدا نیاز به پیگیری فوری بود که به صورت ۱۰۰ درصد انجام گرفت، در پیگیری غیرفوری ۱۸۵۶ نفر پیگیری شدند و در نهایت نیز ۱۹۲۰ نفر بدون مشکل تشخیص داده شدند.
وی با بیان اینکه مرحله دوم غربالگری قبل از آنکه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شود، همزمان با سراسر استان برای گروه‌های در معرض خطر در شهرستان انجام شد، خاطرنشان کرد: در این مرحله ۱۵ هزار و ۳۵۲ نفر در قالب ۷ گروه بیماران دارای فشار خون، بیماران مبتلا به دیابت، بیماران آسمی، قلبی و عروقی، سرطانی، آن‌هایی که اضافه وزن دارند و مادران باردار به صورت کامل انجام شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان اضافه کرد: در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی کمپین بسیج ملی مبارزه با کرونا در چهار محور مراقبت (۱۰۰ درصد)، سالم‌سازی محیط، بسیج ادارات و کنترل مبادی ورودی انجام شد.
حیدری به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، فاصله گذاری هوشمند همزمان با کل کشور در شهرستان فارسان اشاره و بیان کرد: با همکاری و حمایت مرکز بهداشت استان بحث نمونه‌گیری سرپایی از بیماران مشکوک در شهرستان انجام گرفت.
وی با تاکید بر اینکه ۱۰۰ درصد مسافران ورودی به شهرستان فارسان غربالگری شدند، تصریح کرد: برای امر غربالگری کووید۱۹ در شهرستان سه مرکز غربالگری شامل مرکز ۱۶ ساعته جونقان، مرکز غربالگری ۱۶ ساعته شماره ۱ فارسان و مرکز شبانه‌روزی باباحیدر پیش‌بینی شد.
سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان فارسان خاطرنشان کرد: تیم واکنش سریع شهرستان به محض اطلاع از موارد مشکوک سریعا به محل اعزام می‌شد و اقدام به ضدعفونی محل زندگی، آموزش اطرافیان بیمار و تحویل مواد ضدعفونی به آن‌ها می‌کرد.

۴۶

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *