انتشار دو کتاب پیرامون اهداف سند ۲۰۳۰ و وضعیت زنان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «ارزیابی حقوق بشر زنان و کودکان در آمریکا و اروپا به روایت نهادهای حقوق بشری» با قلم فریباسادات محسنی سهی، توسط انتشارات شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در ۷ فصل و ۳۲۸ صفحه منتشر شد.

این کتاب با استناد به گزارش‌ها، اسناد و رویه‌های بین‌المللی نهادهای حقوق بشری سازمان ملل، وضعیت نقض حقوق بشر زنان و کودکان را در آمریکا و چند کشور اروپایی (بریتانیا، فرانسه، کانادا، سوئد و فنلاند) به روایت کارشناسان و گزارشگران ویژه سازمان ملل به تصویر می‌کشد.

به علاوه کتاب «قلمروی تعهدات بین‌المللی در چارچوب اهداف چهارم و پنجم توسعه پایدار ۲۰۳۰» نوشته هاله حسینی اکبرنژاد و حوریه حسینی اکبرنژاد، توسط انتشارات روابط عمومی شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در ۲ فصل و ۲۰۰ صفحه به چاپ رسید.

این کتاب نخستین اثر علمی پیرامون بررسی اهداف چهارم و پنجم سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ است.

مؤلفان این کتاب، قلمرو تعهدات بین‌المللی اهداف چهارم و پنجم سند مذکور را در موضوع آموزش و برابری جنسیتی، از منظر هنجاری (محتوایی) و نیز از منظر ساختاری (نظارتی) مورد تحلیل و بررسی کارشناسی قرار می‌دهند.

به گزارش مهر، سند توسعه پایدار مصوب مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد است و الگوی جهانی‌سازی شاخص‌های فرهنگی- اجتماعی کشورها را در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ در ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف فرعی مشخص می‌کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *