انتشار آثاری تازه از احمد افقهی

به گزارش خبرنگار مهر، احمد افقهی از داستان‌نویس‌های قدیمی، با کتاب «آتقی و چند قصه دیگر» به ویترین ادبیات داستانی بازگشته. هم‌زمان با این کتاب، چاپ سوم کتاب «جن‌های آقای تهرانی» (مجموعه‌داستانی با ده داستان کوتاه) نیز از سوی نشر ارشدان منتشر شده و مجموعه‌داستان «کریم‌آقا پناهنده اجتماعی در استکهلم» نیز به‌زودی از سوی نشر سرزمین اهورایی منتشر خواهد شد.

«آتقی و چند قصه دیگر» متشکل از چهارده داستان کوتاه است، که با بازسازی و روایت داستان‌های آدم‌هایی از طبقات مختلف جامعه به شیوه خودش سعی دارد به‌نوعی به لایه‌های دیگری از زندگی این آدم‌ها دست پیدا کند. نویسنده سعی می‌کند با روایت تمام جزئیات اعمال و رفتار و حرف‌ها، مقطعی از زندگی آدم‌های قصه‌هایش را چنان بازسازی کند که مخاطب با تأمل روی همین جزئیات و رفتارها نظاره‌گر تفاوت‌ها باشد.

مساله مهم برای افقهی در این کتاب و «جن‌های آقای تهرانی»، قصه است. او تلاش می‌کند تا مخاطبش را در این روزهای سخت و جانفرسا، دعوت کند به ضیافت قصه‌ای که او را کمی از مشکلات دور کند.

عناوین برخی از داستان‌های کتاب «آتقی و چند قصه دیگر» عبارت از است: آتقی، میانجی، متوفی، در پوست شیر، عالیه و دخترش سیما، و چهارشنبه‌های همیشگی.

«آتقی و چند قصه دیگر» با تیراژ پانصد نسخه، و قیمت چهل هزار تومان از سوی نشر امید رهاوی منتشر شده است.


منتشر شده

در

ادبیات و اندیشه

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *