انتخابات آمریکا | اعتراض‌ ترامپ در صورت باخت به غرولندهایی محدود می‌شود و نتیجه را قبول می‌کند

 

انتخابات آمریکا | اعتراض‌ ترامپ در صورت باخت به غرولندهایی محدود می‌شود و نتیجه را قبول می‌کند

 

اعتمادآنلاین| ساعاتی دیگر یکی از مهمترین انتخابات قرن بیست‌ویکم در آمریکا برگزار می‌شود تا آمریکایی‌ها درباره سکان‌دار یکی از استراتژیک‌ترین کشورهای جهان تصمیم‌گیری کنند. ناگفته پیداست بسیاری از کشورهای مهم نظام بین‌الملل امید به شکست ساکن فعلی کاخ‌سفید دارند تا نظم به هم‌ریخته دیپلماسی بین‌المللی دوباره حالت منظم را تجربه کند.

امیرعلی‌ ابوالفتح، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: جو بایدن همچون ۱۰ روز گذشته در آرای مردمی، نظرسنجی‌ها و همچنین رای‌‌های الکترال نسبت به ترامپ جلوتر است. همچنین مشاهدات نشانگر این است که مردم ایالات‌های مختلف آمریکا مشارکت بالایی در روز رای‌گیری خواهند داشت و در رای‌گیری‌های این چند وقت اخیر هم رای‌های زیادی را به صندوق ریخته‌اند.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنانش گفت: دونالد ترامپ در صورتی که انتخابات را به رقیب دموکرات ببازد و بعد از ۴ سال مجبور به ترک کاخ‌سفید شود، بی‌شک واکنش‌هایی را از خود بروز خواهد داد. اما احتمالا اعتراض‌ او به غرولندهایی چند روز یا چند هفته‌ای محدود شود و بعدا نتیجه انتخابات را قبول کند. البته او تا همین امروز هم شکست را باور ندارد و بایدن را رقیبی می‌داند که از رای مردم برخوردار و اصلا در جایگاه ریاست‌جمهوری نیست. اما از آنجایی که روحیه شخص ترامپ با هوادرانش تفاوت دارد، آنها به احتمال زیاد تجمع‌های خیابانی خواهند داشت که در اینصورت FBI و گارد ملی برای سرکوب معترضین وارد شده و اعتراض را به سرعت جمع خواهند کرد.

وی توضیح داد: انتخابات ۲۰۲۰ نسبت به چند انتخاباتی‌ که پیش از این در ایالات متحده آمریکا برگزار شده، مهمتر است و در کنار آمریکایی‌ها، کشورهای جهان هم عموما با حساسیت زیادی چشم‌انتظار نتیجه رقابت ترامپ و بایدن هستند.

امیرعلی ابوالفتح در پایان گفت: اگر مساله‌ای غیرقابل‌ پیش‌بینی رخ ندهد،‌ بایدن آماده رفتن به کاخ‌سفید خواهد شد.

چکیده گفت‌وگو با امیرعلی ابوالفتح

-بایدن آماده رفتن به کاخ‌سفید است

-انتخابات ۲۰۲۰ نسبت به چند انتخابات‌ پیشین مهمتر است

-کشورهای جهان با حساسیت زیادی چشم‌انتظار نتیجه رقابت ترامپ و بایدن هستند

-بایدن از ترامپ جلوتر است

-ترامپ اصلا شکست را باور ندارد

 

اخبار اقتصادی

|بلیط اتوبوس , بلیط هواپیما , بلیط قطار | خرید شارژ , خبر فوری , درج آگهی رایگان

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *