امضای تفاهمنامه همکاری میان معاونت زنان وستاد مبارزه باموادمخدر

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس جمهور صبح امروز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان این نهاد و ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفت: در حوزه اعتیاد بانوان مهم ترین رویکرد، پیشگیری و تلاش برای افزایش تاب آوری اجتماعی است. بیش ترین کارکرد ما در این دوران دوساله تمرکز بیشتر بر ظرفیت سازی در موضوعات طرح ارتقا تاب آوری که در ۹۴۰ نقطه پر آسیب اجرا شده است.

وی افزود: طرح دیگری که معاونت زنان به آن توجه داشته، گفتگوی ملی خانواده است چرا که عدم وجود ارتباط سالم در خانواده خود می تواند عامل اعتیاد زنان و مردان شود. یکی از مهم ترین مسائل در طرح گفتگوی ملی خانواده، آموزش مهارت های زندگی و ایجاد خانواده خوب است. وزارت علوم، اموزش پرورش، رسانه ملی، تشکل های غیر دولتی و دیگر دستگاه با ما در این طرح همکاری داشته اند.

وی افزود: یکی از زیر شاخه های این طرح نیز گفتگوی بین نسلی است چراکه شکاف بین نسلی در ایران یکی از مهم ترین رخدادهای فعلی کشور است به طوری که در حال حاضر هر ۵ سال یک نسل محسوب می شود. به همین منظور معاونت زنان بر روی این موضوع به طور خاص در حال فعالیت است و این موضوع در کاهش اعتیاد نیز موثر است.

ابتکار تاکید کرد: معضل اشتغال نیز یکی از مهم ترین دغدغه های امروز جامعه به ویژه برای جوانان و زنان سرپرست خانوار است و در این زمینه با همکاری وزارت کار و وزارت کشور طرح هایی در حال اجرا است که در این طرح ها حدو ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار در حوزه کار آفرینی مورد حمایت قرار گرفته اند.

وی ابراز داشت: خوشحالیم که امروز در کنار ستاد مبارزه باموادمخدر در حال بسط خدمات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد هستیم و امیدواریم این تلاش ها ثمر بخش باشد.

گفتنی است موضوع این تفاهمنامه انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد زنان و ارتقا خدمات درمانی و بازتوانب بانوان معتاد بوده و طول مدت آن نیز دو سال است.  

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *