امام جمعه رشت: مسئولان ترسو می‌گویند بایدن با ترامپ فرق می‌کند / توصیه امام جمعه بجنورد به زنان؛ در شرایط کرونا کاستی‌های معیشتی را تحمل کنید

اعتمادآنلاین| امروز برای چندمین هفته خطبه‌های نماز جمعه به صورت مجازی ایراد شد. ائمه جمعه در این خطبه‌ها  به موضوعات مختلفی از جمله مسئله کرونا و سختی‌های ناشی از آن اشاره کردند.

رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که به صورت مجازی خوانده شد، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رقم بالای بی سوادی در ابتدای انقلاب افزود: با گسترش نهضت سواد آموزی اینک حدود ۵ درصد از مردم کشور سواد ندارند اما مسیر سوادآموزی در کشور مناسب است.

مهر نوشت با اشاره به ارتقای سطح آموزش و تربیت نیروهای مورد نیاز در کشور گفت: در اوایل انقلاب پزشک از سایر کشورها برای درمان به کشور می‌آمد اما خوشبختانه در این زمینه بسیار رشد داشته ایم و تحولی بزرگ ایجاد شده است.

امام جمعه بجنورد از زنان خواست با مدیریت مناسب معیشت خانواده، کم و کاستی‌ها را بیشتر تحمل کنند و گفت: در این ایام سخت انتظار آن است که بانوان مردان را بیشتر همراهی کنند و با تلاش بیشتر سعی کنند این ایام سپری شود و با بهانه کردن نداری و بیکاری، درصدد طلاق برنیایند.

شرایط کرونا نشان داد که ایران در زمینه‌های علمی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر اینکه در همه امور باید خداوند متعال و دستورات او را مدنظر داشته باشیم، اظهار داشت: باید به این معنا یقین پیدا کنیم و ذهن خود را طوری تربیت کنیم که از ذکر خدا خارج نشویم و حرکت و کاری که در مسیر خدا نباشد را پیگیری نکنیم.

وی با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی افزود: او یکی از بندگان مخلص خدا و از یاران مخلص امام زمان (عج) است زیرا حرکات او در مسیر رضایت خدا و امام زمان (عج) بود.

ناصری با اشاره به توصیه های چهارگانه رهبر معظم انقلاب به مردم مبنی بر اینکه در همه زمینه ها قوی شوید، بیان کرد: تقویت اتحاد ملی، بی‌اعتماد بودن به دشمن و خنثی کردن تحریم‌ها از دیگر نکات توصیه شده توسط رهبر معظم انقلاب است که همگان باید در مسیر اجرایی شدن آن قدم برداریم.

امام جمعه یزد عنوان کرد: اگر می خواهیم ملتی مستقل و آزاد داشته باشیم و مستعمره اجانب نباشیم، روزی خود را به دست مستکبران ندهیم و در دنیا حساب دیگری روی ما باز کنند، باید در همه زمینه‌ها قوی باشیم.

وی با تاکید بر تقویت مسائل نظامی و علمی بیان کرد: امروز دشمن به این باور رسیده که اگر بخواهد علیه ایران حرکت نظامی انجام دهد، برایش گران تمام می‌شود که این امر ناشی از قدرت گرفتن ایران در زمینه نظامی است.

ناصری تاکید کرد: ملت ایران قدرت خدا را همواره همراه خود داشته و این باور امام و رهبری، همه مردم و مسئولان ماست که خداوند به آنها وعده نصرت داده و به وعده خود عمل خواهد کرد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اهمیت قدرت گرفتن در زمینه علمی نیز عنوان کرد: شرایط کرونا نشان داد که ایران در زمینه‌های علمی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد اما باید به این موضوع باور و یقین داشته باشیم.

وی اظهار داشت: تحول در علم نیز باید با جدیت دنبال شود و از کودکی علم و دین با یکدیگر ممزوج باشند و علم همراه با تقویت قدرت تفکر و تعقل و تقویت و خلاقیت به دانش آموزان ارائه شود تا در آینده دچار وابستگی و واماندگی در این زمینه نباشیم.

ناصری عنوان کرد: علم اگر همراه تعهد نباشد، خدمت آن نصیب خارجی‌ها می‌شود و دانشمندان بی‌تعهد با وعده پول و امکانات به سرعت جذب خارج می‌شوند.

خطیب جمعه یزد بر ایجاد تحول بزرگ در درک و فهم مسائل و تاریخ قبل و تاریخ بعد، تحول در علم، غلبه بر نرم افزارها، تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: امروز گفتمان انقلاب اسلامی فراگیر شده اما باید فراگیری آن افزایش یافته و سرعت آن نیز بیشتر شود.

وی، اتحاد ملی را نیز یکی از ضرورت‌های مهم برشمرد و بیان کرد: بعد از اینکه ایران به عنوان یک کشور قوی در دنیا شناخته شد و جایگاه خود را اثبات کرد، اتحاد ملی بیش از پیش ضرورت پیدا می‌کند.

ناصری اظهار داشت: ایران در حال پیشرفت است اما عده‌ای نادان فقط چشم به آمریکا دارند و نمی‌خواهند پیشرفت‌های کشور و انقلاب را باور کنند و با شبهه افکنی‌های خود، چوب لای چرخ پیشرفت و توسعه کشور می‌گذارند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه همه ما باید زیر چتر ولایت حرکت کنیم، تصریح کرد: اتحاد ملی زیر پرچم ولایت محقق می شود بنابراین ولایت نباید تضعیف شود و باید مراقب باشیم تا مرعوب فضای مجازی و تحریف‌های دشمن نشویم.

مسئولان ترسو می‌گویند بایدن با ترامپ فرق می‌کند

آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می‌کنند آرامش را از جوانان ما بگیرند، اظهار کرد: رسانه‌های معاند مهمترین ابزار دشمن برای دور کردن جوامع اسلامی از مسیر سعادت و بصیرت هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ضمن تبریک ولادت حضرت مسیح اضافه کرد: این پیامبر الهی همواره بر همنشینی با افراد صالح و خداترس تاکید داشتند تا معاشرت با آنها موجب افزایش بصیرت ما شود.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه اضافه کرد: حضرت زهرا (س) الگوی کامل برای هر زن و مرد مسلمانی هستند و در دوران سخت زندگی خود با تبعیت کامل از ولی الهی، چهره منافقان را رسوا کردند.

آیت‌الله فلاحتی خطبه حضرت زهرا را موجب نمایان شدن راه درست و حق برای امت اسلام در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: همه باید در زندگی رفتار و سخنان ایشان را الگوی راه خود قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، افزود: مردم گیلان در سال ۸۸ یک روز جلوتر از سایر مردم کشور بر علیه فتنه گران قیام کرده و به خیابان آمده و اعتراض کردند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه طبق فرمایشات رهبری، اگر مقابل جریان تحریف بایستیم، جریان تحریم قطعاً شکست می‌خورد، بیان کرد: آمریکا دشمن اصلی مردم ایران است و ملت ایران چهره واقعی آنها را می‌شناسند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا هیچ وقت از دشمنی با ملت ایران و جوامع اسلام دست برنمی‌دارد، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران هیچ‌گاه دست از توطئه علیه کشور و ملت برنمی‌دارند و با تحریف واقعیت سعی در کتمان حقیقت دارند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به تلاش عده‌ای مبنی بر القای این موضوع که «بایدن» با «ترامپ» فرق دارد، گفت: برخی مسئولان ترسو هم این حرف را تأیید می‌کنند در حالی که شیطان همیشه در کمین است و راه‌های زیادی را برای فریب مردم به کار می‌بندد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال جذب دل‌های مردم است، اظهار کرد: دشمنان می‌گویند که حال جسمی رهبر معظم انقلاب مساعد نیست و علیه خانواده ایشان صحبت‌های ناروای زیادی می‌گویند و متأسفانه یک فرد ترسو هم سخنان دشمن را تصدیق کرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است تا با ایجاد نارضایتی و ناامیدی در جامعه، تنها راه نجات ملت را سازش با آمریکا معرفی کند، گفت: مردم ایران هرگز به نوای دشمن پاسخ نمی‌دهند و فریاد مرگ بر آمریکای ما همواره بلند است و این مردم همانند قبل، کنار امام و رهبری می‌ایستند.

وی با بیان اینکه بودجه نوشته شده بیمار است و اشکالات زیادی دارد، عنوان کرد: از مجلس انتظار داریم قانون بودجه را اصلاح کند تا دولت آینده دچار چالش و نوسانات بودجه نشود.

درخواستی از مسئولان

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه این هفته اعلام کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگوی معاصر برای همگان مطرح و راه او که همان راه ایمان، تقوا، اخلاق، بصیرت، ولایتمداری و خدمات مردمی است را باید بعنوان یک الگو معرفی و نهادینه کرد.

وی بیان کرد: از تمام نهادهای انقلابی، مردمی و جهادی تقاضا دارم پیرامون شخصیت گرانقدر و ارجمند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، برنامه‌های ارزشمند بصیرتی و فرهنگی داشته باشند.

وی با اشاره به خسارت سیلاب ۱۶ آذرماه اضافه کرد: از تمام مسئولان تقاضا می‌شود هر چه سریع‌تر بازسازی مناطق آسیب دیده را آغاز و نسبت به جبران خسارت‌های شهری و روستایی مناطق سیل زده اقدام کنند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: مسئولان در این شرایط سخت معیشتی و شیوع ویروس کرونا، خدمتگذار مردم آسیب دیده ناشی از سیلاب باشند و مشکلات آنان را به طور کامل،سریع و پرشتاب برطرف کنند.

وی ادامه داد: براساس برخی گزارش‌ها برخی از مراکز صنعتی و اداری، حقوق کارگران و کارمندان خود را با تأخیر چند ماه پرداخت می‌کنند که این کار نوعی ظلم بوده و لازم است هر چه سریع‌تر و به موقع حقوق قشر کارگر و کارمند پرداخت شود تا زندگی آنان دچار بحران و مشکل نشود.

صفایی بوشهری از تمام مسئولان خواست کالاهای اساسی و نیازهای ضروری مردم از جمله روغن، کپسول گاز و نفت را به موقع در اختیار مردم قرار دهند.

 

اخبار اقتصادی

|بلیط اتوبوس , بلیط هواپیما , بلیط قطار | خرید شارژ , خبر فوری , درج آگهی رایگان


منتشر شده

در

اخبار روز, اخبار سیاسی, تهران

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *