اقتصاد کشور نباید دولتی باشد/ ضرورت حمایت از سرمایه گذاران

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز چهارشنبه در بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز با تاکید بر اینکه رونق تولید اولویت همه دستگاه ها باشد، گفت: بانک‌های کشور باید برای کمک به سرمایه‌گذاری‌ها وارد میدان شوند.

وی سپس با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران در کشور گفت: باید بانک ها به ارائه تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان اقدام کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه اقتصاد دولتی به نفع جامعه نیست، افزود: باید کارخانجات به اهل آن واگذار شود. آذربایجان شرقی ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی دارد و باید از اینها استفاده کرد.

آل هاشم با بیان اینکه باید از طریق تبدیل وابستگی نفت به سایر درآمدها و توسعه معادن مسیر توسعه کشور را هموار کرد، ابراز داشت: در دنیای امروز نمی‌توان از تولیدکنندگان انتظار داشت بر تمام فرآیندهای صادراتی در کشورهای خارجی تسلط داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید به درستی اجرا شود، گفت: استفاده بهینه از ظرفیت رایزنان تجاری در کنار راه‌اندازی صندوق حمایت از صادرات و تامین منابع از محل واردات برای افزایش صادرات ضروری است.

آل‌هاشم با بیان اینکه نقل و انتقال پول مشکل اصلی صادرات غیرنفتی کشورمان است، گفت: نبود تضمین صادراتی، حمل و نقل محصولات، بسته‌بندی نامناسب، بازاریابی و موانع گمرکی از دیگر مشکلات در امر صادرات است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی هستند، گفت: خام فروشی نفت درست نیست و باید از این منبع ارزشمند به شکل صحیح و اصولی آن استفاده کرد.

گفتنی است بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور با حضور فعالان صنعتی و اقتصادی کشورمان و پنج کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان، عراق، افغانستان و پاکستان امروز در تبریز برگزار شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *