افزایش ۴۲ درصدی آمار سرقت در ۹ ماهه اول امسال در اراک

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ؛ دادستان عمومی و انقلاب اراک در نشست خبری با اصحاب رسانه که با همراهی معاونین دادسرای استان امروز برگزار شد ، با اعلام این خبر افزود : متاسفانه یکی از دلایل مهم و اصلی افزایش این آمار را علاوه بر بحث تورم باید بیکاری هم دانست . البته بخش عمده این سرقت ها خرد بوده که توسط معتادین متجاهر رخ داده است.
عباس قاسمی جرائم رخ داده در استان را به لحاظ آمار در ده حوزه و به ترتیب شامل توهین به اشخاص، مواد مخدر ، ضرب و جرح عمدی ، سرقت ، صدمه بدنی غیر عمدی بر اثر تصادفات ، تهدید ، تخریب ، کلاهبرداری در فضای مجازی ، افترا و تحصیل اموال از طریق نامشروع عنوان کرد و گفت : آمار مربوط به قتل در مقایسه با سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته و ۱۶ فقره رخ داده که حدود نیمی از این پرونده های منجر به صدور حکم شده، منتهی به صلح و سازش شده است.
او با بیان اینکه میزان کشفیات انواع مواد مخدر ، ۵۲۱۲ کیلوگرم بوده که وضعیت نامناسبی دارد ، ادامه داد : البته بخشی از این آمار مربوط به انتقال مواد مخدر به مناطق و استان های دیگر کشور بوده که کشف و ضبط شده است ، ولی با توجه به این آمار در این خصوص عزم و قاطعیت جدی وجود دارد و از همه ظرفیت های قانونی استفاده می کنیم.

قاسمی با تاکید به اینکه میزان ورود مواد مخدر به زندان های استان به دنبال نظارت ها و اقدامات انجام شده به کمترین میزان رسیده است ، بیان کرد : ۵۴ هزار و ۸۰۰ لیتر انواع مشروبات الکلی خارجی و دست ساز و همچنین ۳۰۲ قبضه انواع سلاح در سال جاری شناسایی و کشف شده و متهمین تحت تعقیب قرار گرفته اند.

دادستان عمومی و انقلاب اراک متذکر شد : متاسفانه بررسی ها نشان می دهد ، فعالیت کمپ های ترک اعتیاد موفقیت چندانی را به همراه نداشته و به نظر می رسد سازمان های مردم نهاد بتوانند در این خصوص بهتر عمل کنند.

قاسمی در خصوص تصادفات جاده ای در استان بر لزوم انجام اقدامات جدی توسط دستگاه های مسئول تاکید کرد : میزان جان باختگان حوادث جاده ای و همچنین آمار مجروحین ، نشان دهنده لزوم انجام اقدامات جدی برای کاهش این آمار است و در این خصوص تذکراتی هم به سازمان راهداری داده شده است.

او با تاکید به این نکته که در خصوص مباحث مربوط به سلامت و بهداشت مردم ، به جد پیگیری خواهیم کرد و کوتاه نخواهیم آمد، ادامه داد : درپیگیری مسائلی چون پسماندهای عفونی ، آلودگی هوا ، وضعیت نامناسب کشتارگاه اراک که در شان مردم این شهر نیست و … از همه ظرفیت های قانونی استفاده خواهیم کرد و ابتدا تذکر و سپس نظارت های مستمر برای رفع این مشکلات انجام خواهد شد.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

مرکزی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *