افزایش ۱۴ درصدی صادرات از مرز پرویزخان

افزایش ۱۴ درصدی صادرات از مرز پرویزخان

مراد علی تاتار در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: بیماری کرونا تأثیر بدی بر مرزهای ایران گذاشته، اما خوشبختانه مرز پرویزخان با تدابیری که ایجاد شد فعالیت خود را ادامه داده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت تداوم صادرات در این شرایط با ضدعفونی‌هایی که انجام شد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط افرادی که در مرزها مشغول فعالیت بودند خوشبختانه مرز پرویزخان تعطیل نشده است.

فرماندار قصرشیرین بیان داشت: مرز پرویز خان همچنان فعال است و شاید سال گذشته چنین فعالیتی نداشته و فعالیتش نسبت به سنوات گذشته بیشتر شده است.

تاتار عنوان کرد: تقریباً ۱۴ درصد از نظر ارزی نسبت به سال گذشته و از نظر وزنی هم ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش صادرات داشته‌ایم.

وی گفت: خوشبختانه در ایام عید هم مرز پرویزخان تعطیل نبود و اگر تعطیلات نوروز در سالهای گذشته چند روزی مرز بسته بوده، اما امسال این چند روز هم تعطیل نشده است.

این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به اینکه مرز چزابه و مهران تعطیل است، سرریز صادرات به سمت پرویزخان صورت گرفته است؛ ما هم توانستیم این موضوع را مدیریت کنیم و تا کنون مشکل خاصی پیش نیامده است.

تاتار اظهار داشت: تا کنون حتی یک نفر از رانندگان و افرادی که در مرز فعالیت می‌کنند و حتی تجار، پیله وران و کارگران به ویروس کرونا مبتلا نشدند.

فرماندار قصرشیرین ادامه داد: ترانزیت سوختی و هم صادرات غیرسوختی در مرز پرویزخان انجام می‌شود؛ هم اکنون روزانه ۵۰۰ کامیون محموله صادراتی از مرز خسروی و ۸۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می‌شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *