افزایش کرونا با شیب ملایم در آذربایجان شرقی/اهر ومیانه درخط هشدار

افزایش کرونا با شیب ملایم در آذربایجان شرقی/اهر ومیانه درخط هشدار
افزایش کرونا با شیب ملایم در آذربایجان شرقی/اهر ومیانه درخط هشدار

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صومی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به روزهای آغازین شیوع بیماری کرونا در استان گفت: اولین مورد بیماری، هفتم اسفند ماه در استان گزارش شد که به مدت ۱۰ روز روند شیوع بیماری شیب بسیار کمی داشت که به معنای کنترل آن بود اما پس از آن بیماری دوباره شدت گرفت.

وی با بیان اینکه هنوز در استان به نقطه پیک نرسیده‌ایم، گفت: در حال حاضر بیماری با شیب کندی رو به افزایش است که امیدواریم طی روزهای آتی روند شیوع نزولی شده و بیماری کنترل شود که در صورت قرار گرفتن بیماری در مسیر پیش بینی ما، تا دو هفته آینده به طرف شیب نزولی حرکت می‌کنیم.

صومی با اشاره‌ای به آخرین آمار مبتلایان در استان گفت: تا امروز چهار هزار و ۷۳ نفر در استان مبتلا به کرونا شده و ۳۲۰ نفر فوتی داریم.

میانگین سن فوتی‌ها ۶۹ و مبتلایان ۵۶ سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیشترین میزان فوتی‌ها در استان را در سنین ۶۰ الی ۸۰ سال دانسته و گفت: میانگین سن فوتی‌ها در استان ۶۹ و میانگین سن مبتلایان، ۵۶ سال است و تنها چهار مورد مرگ بین ۱۰ الی ۲۰ سال داشتیم.

وی با اشاره به آمار مرگ و میر در بین بستری‌ها گفت: میزان مرگ و میر در بین بستری‌های اسفند ماه سه درصد و در بین بستری‌های فروردین ماه، هشت درصد بوده است.

پلاسما درمانی بعد از ابلاغ کشوری

صومی با اشاره به موجود بودن داروهای مورد تأیید وزارت بهداشت برای درمان کرونا در استان گفت: داروهایی با اثرگذاری ۳۰ الی ۶۰ درصد در استان موجود است و پلاسما درمانی نیز بعد از ابلاغ کشوری آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افراد مثبت که استطاعت مالی نداشته باشند به شکل رایگان درمان می‌شوند، گفت: هم اکنون نزدیک ۱۲ هزار کیت تشخیصی کرونا در آزمایشگاه‌های استان موجود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: هم اکنون بیمارستان‌های اسدآبادی، سینا و امام خمینی (ره) تبریز وظیفه معاینه و اخذ نمونه از افراد مشکوک به کرونا را عهده دار هستند و از سویی نیز ۱۰۰ تخت آی سی یو در بیمارستان امام رضا (ع) تجهیز شده است و در صورت پنج برابر شدن مراجعات نیز می‌توانیم مدیریت لازم را داشته باشیم.

آغاز مرحله دوم غربالگری‌ها در آذربایجان شرقی

صومی در ادامه با اشاره به غربالگری ۹۳ درصد جمعیت استان توسط کارشناسان بهداشتی و بسیجیان گفت: مرحله دوم غربالگری‌ها با هدف غربالگری از افراد بالای ۱۵ سال و به خصوص افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای انجام می‌گیرد.

وی شهرستان‌های اهر و میانه را دارای بیشترین تعداد مبتلایان در استان دانسته و گفت: ۷۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان در ۱۵ روز گذشته بستری بوده و هم اکنون نزدیک به ۸۰ نفر زیر تهویه مکانیکی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: مردم آذربایجان شرقی برای شناسایی و تشخیص زودهنگام بیماری کرونا می‌توانند به ۲۴ مرکز شبانه روزی و ۴۰ مرکز با فعالیت ۱۶ ساعته در سراسر استان مراجعه کنند که در این راستا افراد ابتدا به مراکز سلامت محل زندگی خود مراجعه کرده و پس از تشخیص پزشک به مرکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *