افزایش فوتی‌های کرونا در خراسان رضوی/۱۸ شهرستان‌ در وضعیت قرمز

افزایش فوتی‌های کرونا در خراسان رضوی/۱۸ شهرستان‌ در وضعیت قرمز

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهدبا بیان اینکه «تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در خراسان رضوی همچنان دورقمی بوده و به بیش از ۲۰ نفر رسیده است».گفت:  همچنین مناطق قرمز کرونایی در استان خراسان رضوی به ۱۸ شهرستان افزایش یافته است.

مهدی قلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص آمار مبتلایان به کرونا در استان، بیان کرد: در خراسان رضوی تعداد بستری‌های جدید کرونا ۳۶۲ نفر بوده و در مجموع تعداد بستری‌های موجود ۱۴۴۶ نفر  هستند. تعداد بستری‌شدگان در مراقبت‌های ویژه  نیز ۳۱۲ نفر است. همچنین تعداد فوتی‌ها همچنان دورقمی و به بیش ار ۲۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس جدیدترین داده‌های نرم‌افزار ماسک، مناطق قرمز کرونایی در استان خراسان رضوی به ۱۸ شهرستان افزایش یافته است. از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، مشهد و بیشتر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

قلیان افزود: ۶ شهرستان خراسان رضوی که شامل تایباد، خواف، رشتخوار ،زاوه ، فریمان و صالح آباد است در وضعیت زرد و ۹ شهرستان شامل سرخس، باخرز، جغتای، فیروزه، داورزن، چناران، خلیل آباد، کوهسرخ و خوشاب در وضعیت نارنجی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: با توجه به شرایط پیش آمده مردم باید از برگزاری مراسم‌های ترحیم و شادی اجتناب کنند. همچنین با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم مردم از برگزاری میهمانی‌های افطاری پرهیز کنند و هزینه این مراسم‌ها را همانند سال گذشته به کمک به نیازمندان اختصاص دهند.

قلیان ادامه داد: برنامه‌های نظارتی با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و مردم نیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

وی گفت: در مشهد و تمامی شهرستان‌های زیر پوشش مراکز منتخب ویژه کرونا فعال هستند و به مراجعین خدمات ارائه می‌دهند. همچنین در صورت تشخیص پزشک مستقر در مرکز، تست کرونا به صورت رایگان از بیماران گرفته می‌شود.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار استانها, خراسان رضوی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *