افزایش اعضای کمیسیون ورزشکاران با اعمال نظر رئیس کمیته المپیک

افزایش اعضای کمیسیون ورزشکاران با اعمال نظر رئیس کمیته المپیک

به گزارش خبرنگار مهر، اغراق نیست اگر گفته شود پُرحاشیه‌ترین یا حداقل یکی از چالشی‌ترین موضوعات در ساختمان کمیته ملی المپیک طی یک سال گذشته، مربوط به کمیسیون ورزشکاران بوده است؛ کمیسیونی که قرار بود طبق تاکید کمیته بین المللی المپیک مهمترین و تاثیرگذارترین کمیسیون در ساختار کمیته ملی المپیک ایران باشد اما درگیری با حواشی مختلف اجازه ایفای چنین نقشی را به این کمیسیون و اعضای آن نداد.

اینکه حواشی پیرامون کمیسیون ورزشکاران از کجا آغاز شد، موضوعی است تکراری که در گزارش ها و گفتگوهای مختلف به آن پرداخته شد با تاکید بر اینکه نتیجه تنش های داخلی و خارجی پیرامون این کمیسیون در نهایت منجر به تدوین آئین نامه ای جدید شد.

این آئین نامه که گفته می شود مصوبه کمیته بین المللی المپیک را هم گرفته، قرار است از این پس ملاک تمام تصمیم گیری ها پیرامون کمیسیون مهم ورزشکاران باشد. حتی قرار است به زودی بر اساس این آئین نامه رای گیری داخلی میان اعضا برای انتخاب رئیس و نایب رئیس جدید هم انجام شود اما پیش از برگزاری این انتخابات داخلی، مصوبه آئین نامه جدید در مورد ترکیب اعضا اعمال خواهد شد.

درآئین نامه جدید کمیسیون ورزشکاران تعداد ۱۷ کرسی برای این کمیسیون مصوب شده است. این در حالی است که پیش از این ۱۵ کرسی برای کمیسیون ورزشکاران تعریف شده بود و حتی انتخابات آبان ماه ۹۶ هم بر این اساس و برای تعیین متصدیان ۱۵ کرسی برگزار شد.

«معرفی» دو عضو جدید با نظر رئیس کمیته ملی المپیک
اما دو عضو جدید و اضافه شده به کمیسیون ورزشکاران چگونه و از چه مسیری مشخص می شوند؟ طبق آنچه در آئین نامه جدید کمیسیون ورزشکاران به آن تاکید شده است، دو عضو جدید توسط رئیس کمیته ملی المپیک و اعمال نظر شخصی وی معرفی و به ترکیب کمیسیون ورزشکاران اضافه خواهند شد.

این در حالی است که ۱۵ عضو دیگر کمیسیون ورزشکاران همگی از مسیر انتخاباتی و بر اساس نتایج آرا مشخص شده بودند اما آئین نامه جدید این امتیاز را به دو عضو جدید داده که بدون نیاز به رای گیری و با نظر رئیس کمیته ملی المپیک وارد کمیسیون شوند.

حال اینکه نسبت به آئین نامه جدید کمیسیون ورزشکاران انتقادات و ابهامات زیادی مطرح بود. برای تهیه پیش نویس این آئین نامه نشست هایی با حضور صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و بدون حضور هیچ یک از اعضای کمیسیون ورزشکاران برگزار شد. این آئین نامه پس از بررسی در هیات اجرایی و برای اخذ مصوبه در اختیار IOC گرفت بدون اینکه اعضای کمیسیون ورزشکاران از آن اطلاعی داشته باشند.

این موضوعی بود که هادی ساعی عضو کمیسیون ورزشکاران و تنها نماینده این کمیسیون در هیات اجرایی پیش از این در گفتگو با خبرنگار مهر به آن اشاره داشت و انتقادات زیادی را هم مطرح کرد.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *