اعمال جراحی لوکس اولویت نیست/ افزایش تخت های خالی بیمارستانی

اعمال جراحی لوکس اولویت نیست/ افزایش تخت های خالی بیمارستانی

 

اعمال جراحی

به گزارش خبرنگار مهر، کیانوش جهانپور، بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به سوالات خبرنگاران در ارتباط با آخرین وضعیت بیماری کرونا پاسخ داد.

وی در ابتدا با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم که روند کنترلی بیماری کرونا در کشور مدیریت شود، باید همچنان از ترددهای غیر ضروری خودداری کرد.

جهانپور ادامه داد: آمارهایی که این روزها از کرونا ارائه می‌دهیم، پیامد رفتارهای مردم در چند هفته گذشته است که به خوبی موارد بهداشتی را رعایت کردند.

وی در ارتباط با استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس، گفت: به نظر نمی‌رسد با توجه به افزایش ۲۰ تا ۲۵ برابری تولید ماسک در کشور، مشکلی از بابت دسترسی هموطنان به ماسک وجود داشته باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: توصیه می‌کنیم هموطنان از ماسک‌های خانگی به هنگام حضور در مترو، استفاده کنند.

جهانپور در ارتباط با آغاز اعمال جراحی الکتیو در بیمارستان‌ها، توضیح داد: بر اساس بخشنامه معاونت درمان وزارت بهداشت، اعمال جراحی غیر ضروری و لوکس، فعلاً در اولویت نیست.

وی گفت: سایر اعمال جراحی الکتیو، با رعایت پروتکل‌های لازم که معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کره اند، در بیمارستان‌ها، مطب‌ها و کلینیک‌های جراحی محدود، قابل انجام است.

سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت توجه به روند درمان سایر بیماری‌ها بعد از آرام شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور، افزود: قسمت اعظم تخت‌های بیمارستانی که به کرونا اختصاص داده شده بود، خالی شده است. ضمن ع حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد تخت‌های آی سی یو نیز خالی شده و باید از این ظرفیت برای خدمت به بیماران غیر کرونایی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمات کشور در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا مطابق با تصمیمات سازمان جهانی بهداشت است یا خیر، گفت: تصمیمات هر کشوری مستقل است. اصولاً برای مقابله با هر اپیدمی، کل ساختار یک کشور درگیر آن می‌شود، اما باید این نکته را عنوان کنم که در تصمیم گیری های خودمان، یافته‌ها و سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت را لحاظ می‌کنیم ولی در نهایت مستقل تصمیم می‌گیریم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *