اعتراض‌ها به لغو فصل فوتبال هلند ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، شیوع بیماری کرونا در کشور هلند باعث لغو تمامی رویدادهای ورزشی این کشور تا ابتدای ماه سپتامبر (۱۱ شهریور) شد. این تصمیم باعث شد تا فدراسیون فوتبال هلند، فصل جاری اردویزه را بدون اعلام قهرمان و تیم های سقوط کرده به دسته پایین تر مختومه اعلام کند.

بنابراین آژاکس و آلکمار که در صدر جدول هم امتیاز بودند و رقابت نزدیکی برای قهرمانی داشتند، شانس قهرمان شدن را از دست دادند.

طبق این تصمیم آژاکس به مرحله گروهی لیگ قهرمانان و آلکمار در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان شرکت خواهد کرد.

همچنین هیچ تیمی به دسته پایین تر سقوط نمی کند و تیمی نیز به دسته برتر صعود نخواهد کرد.

تصمیم فدراسیون فوتبال هلند با اعتراض برخی اهالی فوتبال ر این کشور همراه شده است. نشریات ورزشی فوتبال هلند نظیر «دالما پورتال»، «ورلد فوتبال»، «بی بی سی ورزشی» به تحلیل و بررسی این موضوع پرداخته اند.

مسئولان آژاکس هلند که انتظار داشتند در صورت عدم برگزاری ادامه بازی های فصل جاری اردویزه هلند به عنوان قهرمان فصل جاری معرفی شوند اعتراضاتی را به فدراسیون فوتبال هلند داشته اند.

حکیم زیاش بازیکن معروف مراکشی آژاکس و ادوین فان درسار مدیر ورزشی این باشگاه هر یک بطور جداگانه به نقد چنین تصمیمی پرداختند.

زیاش در این باره گفت: باورکردنی نیست! مگر در سال ۲۰۰۷ که آیندهوون قهرمان شد چه اتفاقی رخ داد؟ آنها یک گل بیشتر زده بودند و تمام!

ستاره مراکشی آژاکس افزود: حالا این شرایط برای آژاکس است اما تصمیم چیز دیگری است. ما هم دوست داشتیم جام را در انتهای فصل بالای سر ببریم اما حالا چرا چنین تصمیمی را بدون معرفی قهرمان گرفته اند؟

فن درسار نیز در جایگاه مدیر ورزشی باشگاه آژاکس تاکید کرد: هر تیمی برای قهرمانی رقابت می‌کند و به دنبال رسیدن این هدف است ولی باید به تصمیم فدراسیون فوتبال احترام گذاشت چون الان مسائل مهم‌تر از فوتبال وجود دارد. کسی به غیر از سلامتی فکر دیگری در سر ندارد اما باید مسائل را بررسی کرد.

همچنین باشگاه اوترخت هلند نیز قصد شکایت از فدراسیون این کشور را بابت تصمیم اخیر دارد. این باشگاه به دلیل عدم برگزاری دیدار فینال جام حذفی مقابل فاینورد به تصمیم لغو بازی های فصل جاری معترض است. در صورت پیروزی اوترخت در این بازی، آنها جواز حضور در رقابت های فصل آینده یوفا را کسب می کردند.

حال باید دید فدراسیون بین المللی فوتبال با تصمیم هلندی ها موافقت خواهد کرد یا آنها را مجاب به برگزاری بازی های باقیمانده فصل جاری اردویزه می کند.

شایان ذکر است تیم فوتبال آژاکس در پایان هفته بیست و ششم و در فاصله هشت هفته مانده به پایان بازی ها با ۵۶ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۴۵ در صدر حضور داشت. آلکمار هم تنها با تفاضل گل کمتر (مثبت ۳۷) در رده دوم جدول اردویزه قرار گرفته بود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *