اصولی: ساختار هیات فوتبال سابق در بدیهی‌ترین موضوعات مشکل داشت

اصولی: ساختار هیات فوتبال سابق در بدیهی‌ترین موضوعات مشکل داشت

اصولی: ساختار هیات فوتبال سابق در بدیهی‌ترین موضوعات مشکل داشت

 

ایسنا/خراسان رضوی رییس هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: ساختار هیات فوتبال سابق در بدیهی‌ترین موضوعات هم مشکل داشت.

احسان اصولی در برنامه تلویزیونی ورزش خراسان، با اشاره به گذشت یک سال از انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی اظهار کرد: در مجمع انتخابی موضوعات مختلفی را مطرح کردیم که یکی از آنان موضوع شهرستان‌ها بود. وقتی می‌خواهیم برای اصلاح چیزی قدم برداریم در ابتدا باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم. زمانی که وارد هیات فوتبال شدم در بدیهی‌ترین موضوعات ساختاری با مشکل روبرو بودیم.

وی افزود: روزی که وارد هیات فوتبال شدم، برای افتتاح حساب بانکی مشکل داشتیم. از آنجا که هیات فوتبال خراسان رضوی تا آن موقع ثبت نشده و کد شناسایی و اقتصادی نداشت، حساب بانکی هیات فوتبال خراسان رضوی به نام اشخاص حقیقی بود. چهار ماه زمان برد تا هیات فوتبال خراسان رضوی را ثبت کنیم. از فدراسیون اساس‌نامه گرفته و به تایید اداره کل ورزش‌وجوانان رساندیم تا حساب بانکی حقوقی باز کنیم.

هیات فوتبال پیشین فاقد سیستم مالی بود

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی ادامه داد: در مجمع انتخابی گزارش دادند که هیات فوتبال خراسان رضوی بدون بدهی به رییس بعدی می‌رسد. در زمان ورودم به هیات فوتبال خراسان رضوی با هجمه‌ طلبکاران مواجه شدم. یک سیستم مالی در هیات فوتبال وجود نداشت و سیستم مالی هیات فوتبال تحت داس بود. حدود پنج ماه زمان‌برد تا سیستم مالی هیات فوتبال را اصلاح کنیم. همزمان سعی کردیم ارتباط‎مان را در سطح ملی و شهر مشهد گسترده‌تر کنیم. اصلاحاتی در کمیته مسابقات و داوران نیز انجام دادیم. زیرساخت‌هایی مهیا کردیم و روند کار را به نحوی جلو بردیم که در طی یک سال گذشته، پایه‌ها و زیرساخت‌هایی که باید اصلاح شود را احیا و ایجاد کنیم. در سال جاری نیز مراجعه به شهرستان‌ها را آغاز کرده‌ایم. عده‌ای از روسای هیات‌های شهرستانی تمایلی برای همکاری نداشته و استعفا دادند.

اصولی تصریح کرد: رییس هیات فوتبال شهرستان باید حداقل‌هایی برای شهرستان خود به وجود آورد. وقتی نمی‌تواند خود را با فضای کاری و ورزشی شهرش همراه کند، نمی‌تواند صفر تا صد آن را گردن هیات فوتبال استان بیندازد. رییس اداره ورزش‌وجوانان قوچان گزینه‌ای را به ما معرفی کرد. این فرد را منصوب کردیم، اما پس از چند روز اداره ورزش‌وجوانان قوچان نظرش تغییر کرد. در تربت‌جام نیز اتفاق مشابهی رخ داد. اداره ورزش‌وجوانان تربت‌جام دو گزینه معرفی کرد که یکی از آنان را منصوب کردیم. در خصوص هیات فوتبال سبزوار گزینه‌ای معرفی شده که در حال بررسی فرد موردنظر در هیات رئیسه هستیم. سرپرست هیات فوتبال تربت‌حیدریه از قبل در این سمت حضور داشته و در خصوص این موضوع نیز با مسئولین اداره ورزش همان شهرستان تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی در خصوص جوان‌گرایی در هیات فوتبال خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سمت دبیری هیات فوتبال خراسان رضوی را از مسن‌ترین دبیر هیات ایران تحویل گرفته و به جوان‌ترین فرد ممکن تحویل دادیم. در هیات رئیسه کریمیان به عنوان نائب رئیس هیات فوتبال و مدیر تیم ملی فوتسال کشور حضور دارد. فاطمه شریف نیز به عنوان یک چهره فوتسالی از افتخارات استان در سطح ملی و آسیا نیز به عنوان نائب رییس بانوان هیات انتخاب شد.

در سه سال، بازیکنان خراسانی ملی‌پوش می‌شوند

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی در خصوص استعدادیابی هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: نخستین لیگ زیر ۱۲ سال در کشور را در مشهد برگزار کردیم، ۵۶۰ بازیکن در قالب ۳۵ مدرسه فوتبال از سراسر استان در ۲۵۰ بازی شرکت کردند. جوایز این مسابقات را در راستای بازی جوانمردانه تعیین کردیم تا در نوجوانان ایجاد رقابت کرده و مستعدین برتر را کشف کنیم، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ظرف سه سال آینده در تیم‌های پایه ملی بازیکن خراسانی داشته باشیم. این تیم‌ها مدام در حال آموزش و تست هستند. بانک اطلاعاتی داریم که دائما در حال بروزرسانی است.

اصولی افزود: طرح استعدادیابی در مناطق هفت گانه خراسان رضوی در شهرهای تربت‌جام، نیشابور، سبزوار، بردسکن، گناباد، قوچان و مشهد در حال انجام است. در حاشیه شهر مشهد با همکاری شهرداری مشهد طرح استعدادیابی را به صورت رایگان برگزار کردیم. افراد مستعدی در این مناطق کشف کردیم که اگر این طرح استارت نمی‌خورد، احتمال کشف و ظهور استعدادشان بسیار کم بود.

وی در مورد حضورش در محل هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: درب‌های هیات فوتبال به روی همه باز است. هر روز در دفتر هیات حضور دارم، اما در روزهای یک‌شنبه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ تمام افراد بدون هماهنگی قبلی می‌توانند حضور یابند.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی در رابطه با مشکلات فوتبال پایه عنوان کرد: در خصوص زمین فوتبال در مشهد مشکل داریم. به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد از این ظرفیت استفاده کرده و اقداماتی در حال انجام است. در منطقه ۹ و بلوار سرافرازان، کارهای یک زمین فوتبال رو به اتمام است. دو سه زمین دیگر در حاشیه شهر مشهد نیز در حال آماده‌سازی است.

اصولی در مورد بازرسی از باشگاه‌های فوتبال تصریح کرد: محسن حیدری، دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی شخصا و به طور منظم از باشگاه‌ها بازدید کرده و گزارش‌های آن را تحویل می‌دهد.

فعالیت مدارس فوتبال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است

وی در خصوص فعالیت مدارس فوتبال در فصل تابستان یادآور شد: طی آخرین مکاتبه‌ای که با مهدی محمدنبی، دبیر فدراسیون فوتبال داشتم، فعالیت مدارس فوتبال در فصل تابستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی در خصوص حق‌الزحمه داوران بیان کرد: در خصوص تامین منابع مشکل داریم، البته حق‌الزحمه داوران پایین است و قبول داریم. کارگروه ویژه‌ای تعیین کردیم که در سال جاری تغییراتی در آن به وجود آوریم. داورانی مراجعه کرده‌اند که هنوز حق‌الزحمه سال ۹۷ خود را دریافت نکرده‌اند که به دلیل نبود سیستم مالی اطلاعات آن وجود ندارد. در سال ۹۸ تمام حق‌الزحمه‌ها پرداخت شده و مابقی آن که مربوط به اواخر سال گذشته است به زودی پرداخت خواهد شد. همچنین طرحی در خصوص آکادمی استعدادیابی در حوزه داوری در حال پیگیری است.

اصولی در مورد زمان برگزاری لیگ امید استان افزود: برنامه‌ریزی کرده بودیم که از اواسط تیرماه این لیگ را مجددا آغاز کنیم. ستاد مبارزه با کرونای کشور، تصمیم‌گیری در این موضوعات را به استان‌ها واگذار کرده است، منتظریم وضعیت شهر مشهد و سایر شهرها مشخص شود و بر اساس آن عمل کنیم. به احتمال زیاد آغاز مجدد لیگ‌ها به اوایل مرداد ماه موکول خواهد شد.

در انتصابات هیات فوتبال مشهد از روابطم در شورا استفاده نکرده‌ام

وی در خصوص انتصابات و تغییراتی که در هیات فوتبال مشهد رخ داده خاطرنشان کرد: انتصابات کمیته‌های هیات فوتبال مشهد به طور شخصی به انتخاب حسین بادامکی بوده و هیات فوتبال استان روی آن دخالتی نداشته است. در خصوص کمیته بانوان هیات فوتبال مشهد نیز از روابطم در شورای شهر استفاده نکرده‌ام. به طور کلی انتصابات کمیته‌های هیات فوتبال شهرستان‌ها به عهده روسای همان هیات است.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار استانها, خراسان رضوی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *