استفاده از روش های مدرن در کهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با کرونا

استفاده از روش های مدرن در کهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با کرونا

 

سید شمس الدین هاشمی در گفت و گو با ایرنا گفت: شرکت صنعت آوران رایان از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان در راستای انجام وظایف و مسئولیت های اجتماعی خود با روشی مدرن  به کمک مبارزان با کرونا در استان شتافت.

وی افزود: این شرکت با با استفاده از پهپادهای محلول پاش، بخشهای خارج از دسترس مانند نقاط مرتفع بخش بستری بیماران کرونایی و نقاط پرتردد مانند ورودی بیمارستان و اورژانس بیمارستان شهید جلیل را  ضد عفونی و گندزدایی کرد.

هاشمی ادامه داد: عملیات ضد عفونی و محلول پاشی توسط پهپادها همانگونه که انتظار می رفت  به صورت دقیق انجام شد و  همان نقاطی که هدف گذاری شده بود به خوبی گندزدایی شد.

وی یادآوری کرد: استفاده از پهپادها در مقایسه با روشهای سنتی سرعت بیشتری دارد و مصرف مواد ضد عفونی کننده را بهینه می کند و با دقت بالا همان نقاط مد نظر را  ضد عفونی می کند.

رئیس پارک علم و فناوری تاکید کرد: استفاده از روشهای مدرن  با دقت ویژه ،برای ضد عفونی کردن معابر عمومی، بخش نگهداری بیماران و یا بخش های خاص باعث می شود مردم از نظر روانی احساس کنند مسئولان برای مبارزه با ویروس کرونا در حال تلاش هستند.

هاشمی گفت: پارک علم و فناوری برای حمایت از ایده هایی که می تواند در مبارزه با ویروس کرونا موثر باشند اعلام آمادگی می کند وبه شرکت های غیر پارکی  صاحب ایده نیز کمک می کنیم که  که در پارک عضو شوند و از حمایت های لازم برخوردار شوند.

مدیر عامل شرکت صنعت آوران رایان نیز درباره جزئیات محلول پاشی و ضد عفونی کردن بیمارستان شهید جلیل گفت: عملیات محلول پاشی در سه سورتی پرواز ده دقیقه ای در ورودی های اورژانس، و بیمارستان همچنین بدنه بیمارستان و طبقات منتهی به بخش نگهداری و قرنطینه بیماران کرونایی انجام شد.

افشین مردانی یادآوری کرد: باد ملخ به پهپاد، این امکان را می دهد که محلول را به صورت یکسان در همه ابعاد سطوح منتشر کند چنانچه پهپادهای رایان سطوح و قسمت هایی مانند میله های راهرو و غیره که در حالت عادی از قلم می افتند را نیز ضد عفونی کرد.

وی افزود: علاوه بر سرعت بالا، یکی از مزایای استفاده از پهپاد برای گند زدایی ، امکان انجام ماموریت در ارتفاعات و نقاطی از ساختمان است  که  در حالت عادی دسترسی به آن دشوار است.

مردانی  اشاره سرعت عمل پهپادها گفت: در محیط بیمارستانی ومحیط هایی که احتمال آلودگی آنها بالاتر و از سویی تردد هم در آنها بیشتر است باید عملیات گند زدایی تداوم داشته باشد اما میزان تردد امکان ضد عفونی کردن به وسیله خودروهای آتش نشانی و شبیه آن را می گیرد این در حالی است که پهپادها این محدودیت را ندارند و به سرعت و در هر مکانی می توان از آنها استفاده کرد.

مدیر عامل شرکت صنعت آوران رایان افزود: این شرکت در سالهای گذشته سم پاشی جنگل های بلوط با هدف مبارزه با کرم جوانه خواررا  و سمپاشی مزارع را با موفقیت انجام داده است.

مردانی گفت: پهپادها برای انجام ماموریت در فواصل کم  و با سرعت بالا گزینه مناسبی هستند و شرکت آمادگی دارد متناسب با سفارش و نیاز ارگانها و دستگاه ها پهپاد طراحی و تولید کند.

استفاده از پهپادها برای محلول پاشی و گند زدایی محیط های پرخطر در دنیا روشی مدرن است و تاکنون تنها کشورهای چین و کره  جنوبی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا از این فناوری استفاده کرده اند ضمن اینکه  چین در حال حاضر پهپادی مجهیز به دوربین حرارتی طراحی کرده که با پرواز در ارتفاع  مشخص،افرادی را که حرارت بدن آنها بالاست شناسایی می کند و به رغم آنکه روشی نو به حساب می آید اما شرکت رایان برای طراحی این نوع از پهپادها به شرط همکاری دولت برای تامین دوربین نیز اعلام آمادگی کرده است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *