استاندار مرکزی: تلفات وتصادفات جاده ای استان ۳درصد کاهش داشته است

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، استانداری مرکزی در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان مرکزی که با حضور شهردار اراک، فرمانداران، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی وفرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی، برگزار شد، با بیان اینکه استان مرکزی چهارمین استان پر تردد کشور است بیان کرد: اهمیت شبکه راه‌های استان مرکزی و آمار تصادفات از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه باشد چراکه در حوزه ترددها، چهارمین استانی هستیم که در مسیر استان های کشور قرار دارد.

آقازاده در خصوص آمار تلفات جاده ای استان تصریح کرد: خوشبختانه آمار تصادفات استان در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳ درصد کاهش داشته و با هدف‌گذاری دقیق و منظم و برنامه‌ریزی عملیاتی صحیح می‌توان این آمار را تا پایان سال با کاهش خوبی مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه آن طور که باید نسبت به تصادفات و تبعات ناشی از آن حساسیت به خرج داده نمی شود و نسبت به اجرای برخی از مصوبات شورای راهبری تصادفات نیز کم توجهی می شود، متذکر شد: با یک سری اقدامات که نیازمند اعتبار و امکانات چندانی نیستند می توان آمار تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن را به طرز چشمگیری کاهش داد و بر این اساس من از تمام شهرداران و فرمانداران شهرستان های استان تقاضا دارم با ترویج فرهنگ و آموزش های همگانی در این خصوص، نهایت تلاش خود را در جهت کاهش این آمار به کار بگیرند.  

آقازاده بر ضرورت هوشمندسازی و استفاده از دوربین های کنترل سرعت در جاده های بین شهری استان مرکزی تاکید کرد وگفت: علیرغم همه مشکلات مالی و اعتباری دستگاه های اجرایی استان علی الخصوص شهرداری، باید این دوربین ها به تعداد لازم تهیه شوند و در مناطق پرتردد استان بخصوص در نزدیکی شهرهای اراک و ساوه به کار گرفته شوند.

*۵۵ درصد از متوفیان تصادفات درون شهری سطح استان مربوط به شهرستان اراک می باشد

به گزارش خبرآنلاین مرکزی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در این جلسه با تاکید بر اینکه ۵۵ درصد از متوفیان تصادفات درون شهری سطح استان مربوط به شهرستان اراک است، تصریح کرد: از این میزان حدود ۷۸ درصد به عابران پیاده و راکبین موتورسیکلت برمی گردد که با کنترل و تدبیر در این مورد، می توان بخش قابل توجهی از آمار متوفیان تصادفات درون شهری را کاهش داد.  

وی در رابطه با بیشترین آمار فوتی ها در استان عنوان کرد:ساوه بعد از اراک، ۲۸ درصد از فوتی ها را به خود اختصاص می دهد که در این شهرستان نیز ۶۷ درصد کل متوفیان از عابران پیاده و موتور سواران بوده اند.  

زندیه وکیلی در خصوص آمار مرگ ومیر در تصادفات جاده ای استان متذکر شد:متاسفانه بر اساس آمار در حدود ۶۰ درصد از مجروحین ناشی از سوانح جاده ای برون شهری پس از انتقال به بیمارستان ها فوت می کنند و نزدیک به ۴۰ درصد نیز در صحنه حادثه جان خود را از دست می دهند.

۴۶


منتشر شده

در

مرکزی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *