استاندار : آذربایجان‌غربی در کنترل کرونا سربلندبود

استاندار : آذربایجان‌غربی در کنترل کرونا سربلندبود

استاندار : آذربایجان‌غربی در کنترل کرونا سربلندبود

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری درباره  وضعیت آمادگی استان در مقابله با کرونا گفت: با توجه به این که ویروس کرونا در آذربایجان غربی نسبت به استان های همجوار دیرتر شیوع پیدا کرد، بنابراین استان از وضعیت آمادگی بهتری برخوردار بوده و توانست از تجربیات استان های دیگر نیز بهره برد.

شهریاری با اشاره به اینکه در یک مقطع حساس تاریخی قرار داریم افزود: کرونا امروز مسئله نخست جهان است و علیرغم فرافکنی و شانتاژ رسانه های خارجی ایران در مدیریت کرونا سربلند است.

وی بیان کرد: با وجود تحریم های سخت و کاهش درآمدهای نفتی و ممنوعیت های موجود در صادرات و برگشت ارز به کشور، تحولات اجتماعی و اقتصادی به خوبی مدیریت شده است.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی موجود نیز با وحدت و همدلی رفع می شود افزود: کشورهای مدعی اقتصاد برتر نیز در شیوع کرونا دچار مشکلات عدیده ای شده اند اما رسانه های بیگانه از انعکاس آنها خودداری می کنند.
وی ادامه داد: اگر بخوبی برای مردم دستاوردهای مثبت در مدیریت کرونا در حوزه های سلامت، اقتصاد و سیاسی و اجتماعی تشریح گردد به طور قطع افکار عمومی بیش از اینها به اقناع خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره وضعیت استان گفت: با بررسی های انجام یافته می توان دریافت که در استان تعداد بیماران بستری نزولی بوده و با بیماریابی بیماران سرپایی تعداد آنها افزایش یافته است و این نشانگر عملکرد بهینه دانشگاه در مدیریت بیماری کرونا است. چرا که با یافتن افراد ناقل بیشتر در جامعه و فاصله گذاری آن با افراد سالم می توان به قطع زنجیره انتقال سرعت بخشید.

جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز درباره قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا افزود: قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا با کارگروه های پشتیبانی، پیشگیری و شناسایی موارد مشکوک،مراقبت و درمان، اطلاع رسانی عمومی، ثبت و گزارش دهی تشکیل شده که با هماهنگی و همکاری این کارگروه ها مدیریت بیماری کرونا در استان روند مطلوبی را طی نموده است.
وی درباره تست سرپایی بیان کرد: هر چه تعداد تست های سرپایی افزایش یابد، می توان اپیدمی را بهتر کنترل کرد.

۴۸

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *