احیای رباط تاریخی فیض آباد در چالش بروکراسی اداری

احیای رباط تاریخی فیض آباد در چالش بروکراسی اداری
به گزارش خبرنگار مهر، رباط تاریخی فیض آباد مه ولات مربوط به دوره قاجار است که در مرکز شهرستان مه ولات واقع شده و با چالش بروکراسی اداری و بلاتکلیفی دست و پنجه نرم می‌کند، لذا ادامه این روند می‌تواند باعث ضرر و زیان به این سرمایه با ارزش تاریخی شود.
اعتبارات محدود میراث فرهنگی / گره مشکلات به دست خیرین و سرمایه گذاران باز می‌شود
جلیل صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در خصوص احیای مرمت آثار تاریخی و احیای رباط تاریخی فیض آباد باید گفت اعتبارات در این حوزه بیش از حد محدود است که متأسفانه این موضوع در کل استان مشهود است.
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مه ولات تصریح کرد: همانطور که در مصاحبه‌های قبلی با خبرگزاری مهر اشاره کردم، گره مشکلات حوزه میراث فرهنگی به دست خیرین باز می‌شود.
وی ادامه داد: شهرستان مه ولات سرمایه گذاران زیادی دارد که باید به سمت احیای آثار تاریخی سوق داده شوند و همچنین می‌توان مالیات شرکت‌ها را به این حوزه اختصاص داد.
صدیقی در خصوص اقدامات انجام شده در راستای احیای آثار تاریخی، خاطر نشان کرد: همانطور که عرض کردم با کمبود شدید اعتبارات مواجه هستیم اما توانسته ایم با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستای زرمهر رباط تاریخی این روستا را احیا کنیم. لذا باید با مشارکت سایر ارگان‌ها، خیرین و سرمایه گذاران آثار تاریخی شهرستان را از نابودی نجات دهیم.
بروکراسی اداری را تسریع ببخشید
جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه احیای رباط تاریخی شهر فیض آباد را در اولویت‌های کاریم است، اظهار کرد: در خصوص احیای رباط تاریخی جلساتی با میراث فرهنگی و اوقاف برگزار کردیم و مقرر شد رباط تاریخی فیض آباد به شهرداری فیض آباد واگذار شود تا احیا و مرمت آن انجام شود.
شهردار فیض آباد افزود: تا این لحظه در راستای احیای رباط تاریخی شهر فیض آباد اقداماتی از جمله نظافت آن انجام شده و برای معرفی بیشتر آن به شهروندان چند جشن در این محل تاریخی برگزار شده است.
جعفری تصریح کرد: مهم‌ترین درخواست ما از مسئولان این است که هرچه سریع‌تر روند واگذاری رباط تاریخی فیض آباد به شهرداری را انجام دهند، چرا که اگر این روند ادامه یابد باعث نابودی این اثر تاریخی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: متأسفانه این اثر تاریخی مظلوم واقع شده است و از مسئولان و دلسوزان در این حوزه درخواست می‌کنم تا با تسریع بخشیدن به روند واگذاری این اثر تاریخی به شهرداری فیض آباد بتوانیم در چهارچوب اختیاراتی که به ما واگذار شده است این اثر تاریخی از نابودی نجات دهیم.
برای واگذاری رباط تاریخی منتظر نتیجه کمیته سرمایه گذاری سازمان اوقاف هستیم
در ادامه مهدی مشرفی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای واگذاری آثار تاریخی که در حوزه اوقاف است به سه تاییده از شهرستان، استان و مصوبه سازمان اوقاف کشور نیاز است.
مسئول املاک اداره اوقاف تربت حیدریه تصریح کرد: در خصوص واگذاری رباط تاریخی فیض آباد تأیید شهرستان و استان گرفته شده و منتظر نتیجه کمیته سرمایه گذاری سازمان اوقاف هستیم که پیش بینی می‌کنیم ظرف یک ماه آینده نتیجه این کمیته ارسال شود.
مشرفی افزود: شایان ذکر است اداره اوقاف در حوزه واگذاری این اثر تاریخی اقدامات لازم را انجام می‌دهد و میراث فرهنگی نیز در حوزه چگونگی مرمت این اثر تاریخی مشارکت دارد که در خصوص رباط تاریخی فیض آباد طبق آخرین اطلاعات کمیته فنی میراث فرهنگی استان هنوز تاییده نهایی را صادر نکرده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *