اجرای ۴۰ برنامه در راستای تحقق جهش تولید

اجرای ۴۰ برنامه در راستای تحقق جهش تولید

اجرای ۴۰ برنامه در راستای تحقق جهش تولید

حمیدرضا ایزدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، بیان کرد: با توجه به نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر سال جهش تولید برنامه و اهدافی که توسط این وزارت خانه قرار است محقق شود معین شده و ۴۰ برنامه نیز در استان فارس توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در راستای تحقق اهداف سال جهش تولید اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: برنامه‌هایی که برای استان فارس در نظر گرفته شده است منجر به جهش تولید در تمامی شاخص‌های اقتصادی خواهد شد این در حالی است که بر اساس این برنامه‌ها اگر تمامی دستگاه‌های اجرایی در این راستا با سازمان صمت همکاری کنند منجر به تحقق منویات مقام معظم رهبری در استان فارس خواهد شد.

وی در خصوص طرح صنعتی آلومینیوم جنوب نیز تاکید کرد: یکی از طرح‌هایی که منجر به تحقق بخشی از اهداف اقتصادی کشور می‌شود طرح آلومینیوم جنوب است که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس و حضور وزیر صنعت به بهره برداری خواهد رسید این در حالی است که این طرح صنعتی بالغ بر یک هزار و ۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری برای احداث و به بهره برداری رساندن مورد استفاده قرار گرفته است.

ایزدی اضافه کرد: با به بهره برداری رسیدن این طرح صنعتی در استان شاهد هستیم که طرفیت تولید آلومینیوم در کشور ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت و این در حالی است که این طرح صنعتی که در منطقه انرژی بر لامرد واقع شده است بیش از یک هزار و ۵۰۰ اشتغال را برای استان فراهم کرده است.

وی در خصوص منابع پیش نیاز تولید نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش نیاز تولید آلومینیوم ماده معدنی الومینا است از این رو با توجه به اینکه در کشور نیز نمی‌توان تمامی نیاز این واحد صنعتی را برطرف کرد در تلاش هستیم تا با همکاری سایر استان‌ها با احداث معادن مختلف نسبت به تأمین الومینا مورد نیاز این واحد صنعتی را برطرف کنیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *