اجرای طرح «یاس نبوی» در ۴۲۰ بقعه گیلان / ۲۴۹ مبلغ اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح «یاس نبوی» در بقاع متبرکه استان گیلان، گفت: این طرح همزمان با ایام فاطمیه هر ساله در سطح بقاع شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۴۹ مبلغ بومی و غیر بومی در این طرح اعزام و با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند، افزود: این طرح با هدف ترویج و تبیین فضائل فاطمی از فردا در سطح بقاع متبرکه استان گیلان اجرا می‌شود.

علیزاده در ادامه گفت: ۲۹ مبلغ غیر بومی اعزامی از استان قم در بقاع متبرکه شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، تالش، رشت، رودبار، رودسر، لاهیجان، لنگرود و ماسال حضور می‌یابند.

وی تصریح کرد: خیمه‌های معرفت نیز در سطح این بقاع برای پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی، مشاوره و ترویج وقف به ویژه تبلیغ وقف فاطمی، غرفه عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و چند رسانه‌ای برپا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف گیلان اظهار کرد: برگزاری محافل قرائت قرآن، کریم، سخنرانی، مداحی و عزاداری در ایام شهادت حضرت زهرا (س) برخی از برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح است.

وی تأکید کرد: از مبلغان خواسته شده با توجه به شرایط ویژه کشور و اتفاقات اخیر در قالب بصیرت افزایی برنامه‌هایی اجرا کنند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به برگزاری ویژه برنامه روز شهادت حضرت زهرا (س)، افزود: این برنامه از ساعت ۱۰ صبح روز ۹ بهمن با حضور گسترده هیئت‌های عزاداری و مردم در بقاع شاخص استان برگزار خواهد شد، گفت: قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا (س)، اطعام عزاداران از منابع موقوفات مرتبط و استفاده از ظرفیت خیرین بخشی از برنامه‌های این روز است.

وی به برگزاری همایش رهروان «یاس نبوی» ویژه‌ی بانوان، همزمان با عصر روز شهادت حضرت زهرا (س) نیز اشاره کرد و گفت: این همایش در آستانه اذان مغرب در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص هر شهرستان با همکاری بسیج خواهران و حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دیگر امسال ختم صلوات و قرآن به یاد شهدا بویژه شهدای حرم و شهدای امنیت است، گفت: این برنامه در ۱۰۴ بقعه متبرکه مجری طرح سوگواره یاس نبوی انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اینکه طرح «تبرکات فاطمی» با هدف پررنگ کردن سیره و منش حضرت زهرا (س) در توجه به محرومین و نیازمندان و انفاق به محرومین در قالب این طرح اجرا می‌شود، اظهار کرد: در قالب این طرح بسته‌های حمایتی در میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.


منتشر شده

در

گیلان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *