اجرای طرح مقابله با فروش سلاح و مهمات غیرمجاز در فضای مجازی

اجرای طرح مقابله با فروش سلاح و مهمات غیرمجاز در فضای مجازی

به گزارش  خبرآنلاین استان اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی در جمع خبرنگارانبا اشاره به برخورد با ۴۰ باند سرقت در  چهار ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: برخورد باندهای سرقت از منازل رتبه یک، کابل برق رتبه دوم و برخورد با باندهای داخل خودرو رتبه سوم را داشته است.

وی افزود: در چهار ماهه نخست سال جاری مجموعا ۱۵ درصد افزایش کشف اموال مردم نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است.

تشکیل بیش از ۸۰۰ پرونده قاچاق کالا

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره با تشکیل بیش از ۸۰۰ پرونده قاچاق کالا و دستگیری ۹۵۰ قاچاقی در این ارتباط بیان داشت: توقیف وسیله نقلیه قاچاقچیان درصد، رشد کشفیات  قاچاق سوخت ۵ درصد بوده است و بیش از ۴۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در چهار ماهه گذشته کشف شد.

وی با اشاره به ۲۰۷ مرحله کنترل محورهای مواصلاتی اصفهان به منظور مقابله با قاچاقچیان بیان داشت: کشفیات و برخورد با جرائم اقتصادی ۳۱ درصد افزایش داشته است.

برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی ۲۰۰ درصد رشد داشته است

معصوم بیگی با اشاره به انهدام ۱۴ باندهای جعل و کلاهبرداری  گفت: جرائم فضای مجازی در چهارماهه نخست سال جاری افزایش یافته است به نوعی که مزاحمت های اینترنتی درسال جاری با رشد ۶۲ درصدی روبرو بوده است و برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی از اجرای طرح مقابله با کسب و کارهای غیرمجاز اینترنتی خبر داد و گفت: همچنین طرح مقابله با فروش سلاح و مهمات غیرمجاز در فضای مجازی را در دست اجرا داریم و طرح برخورد با اراذل و اوباش فضای مجازی با جدیت دنبال می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به دلایل رشد جرائم فضای مجازی ابراز داشت: حرکت کلاهبرداران به سمت روش های حرفه ای، عدم آشنایی عموم مردم با شگردهای کلاهبرداران به ویژه فیشینگ، رواج و گسترش درگاه های جعلی و عدم باردارندگی مجازات‌ها از دیگر دلایل رشد جرائم فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه تیم های نامحسوس پلیس به شکل شبانه روزی در حال کنترل بی قانونی در امر راهنمایی و رانندگی یعنی سرعت و سبقت غیرمجاز، دور زدن بیجا و رفتار خلاف مقررات و قانون و پرمخاطره رصد می کنند، گفت: برخورد با دور دور، شیشه دودی، آلودگی صوتی، سگ گردانی و غیره با انجام  طرح ظفر ۵ از اردیبهشت ماه در اصفهان آغاز شده و ادامه دارد و دو هزار و۱۴۱ خودرو توقیف شدند.

سهم عابران پیاده در تصادفات ۳۸ درصد و موتورسیکلت سواران ۴۱ درصد است

سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه درچهار ماهه نخست سال جاری ۱۳ درصد تصادفات اصفهان کاهش داشته است، گفت: سهم عابران پیاده در تصادفات ۳۸ درصد، موتورسیکلت سواران ۴۱ درصد و سایر وسایل نقلیه ۱۹ درصد  بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه مربوط به جاده حدود ۱۱ درصد در جاده های استان با کاهش تصادف مواجه هستیم اما به دلیل شدت تصادف شاهد افزایش ۱۰ درصدی جان باختگان تصادفات بودیم.

کشف  بیش از ۶۰۰ درصد مواد مخدر از نوع شیشه

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر ۱۵ تن کشفیات مواد مخدر داشتیم، گفت: بیش از ۶۰۰ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه را در چهار ماهه نخست سال جاری داشتیم و با ۵۰ باند مواد مخدر برخورد شده است.

سرقت چاشنی انفجار حادثه رقم زد

معصوم بیگی در پاسخ به سوالی در ارتباط انفجار مواد مخدر در خوروبیابانک تاکید کرد: ماجرای این انفجار از این قراربود که بخشی از مواد منفجره از معدنی سرقت شده بود و با چاشنی مربوطه لای دیوار مغازه جوشکاری قرار گرفته بود که این امر انفجار  مذکور را رقم زد.

وی تاکید کرد: این حادثه ختم به خیر شده است چراکه در کنار این کارگاه جوشکاری نانوایی و مدرسه‌ای وجود دارد که خوشبختانه تعطیل بوده است.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

اصفهان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *