اتخاذ سه استراتژی برای ادامه روند کنترل و مقابله با کرونا

اتخاذ سه استراتژی برای ادامه روند کنترل و مقابله با کرونا
به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، سید راشد جزایری افزود: اولین استراتژی افزایش تعداد موارد تست است، مقرر شد از همه افرادی که دارای علائم هستند و یا در سامانه سلامت ثبت نام کرده‌اند در مراکز تعیین شده که بیش از ۲۰ مرکز است تست به صورت سرپایی انجام شود.
وی تصریح کرد: استراتژی دوم این است که نظارت‌ها بر قرنطینه خانگی موارد مثبت شناسایی شده‌ با جدیدت ادامه داشته باشد، همچنین افرادی که به نوعی با این افراد مثبت درارتباط بودند شناسایی کنیم و از آن‌ها تست بگیریم که کمک شایانی در قطع زنجیره انتقال کرونا می‌کند.
جزایری سومین استراتژی را درمان زودهنگام عنوان کرد و گفت: مقدمات این کار با استفاده از داروهای کمک کننده در مراکز خدمات جامع سلامت فراهم شده است تا به محض آنکه مورد مثبتی شناسایی شد دارو در اختیار وی قرار گیرد.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: فردی که تست کرونایش مثبت اعلام شده باید ۱۴ روز در قرنطینه بماند و تا زمانی که بهبود کامل پیدا کند دارو دریافت می‌کند، وی طی این مدت تحت نظارت و کنترل مراقبین سلامت است و بعد از انجام تست مجدد و منفی شدن آن فرد بهبود یافته می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *