اتباع افغان مبتلا به کرونا در استان بوشهر رایگان درمان می‌شوند

اتباع افغان مبتلا به کرونا در استان بوشهر رایگان درمان می‌شوند
اتباع افغان مبتلا به کرونا در استان بوشهر رایگان درمان می‌شوند

دکتر جعفر زارعی زاده براساس ابلاغیه وزارت کشور اتباع افغانستانی که مشکوک و یا مبتلا به ویروس کرونا هستند خدمات درمانی را بصورت رایگان دریافت و مشکلی برای آنها وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور از اول اسفند سال ۹۸ تاکنون ۱۹ نفر از اتباع افغانستانی در این استان مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا شناخته شده‌اند.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: از این شمار بیمار مشکوک تنها آزمایش یک نفر مثبت اعلام شد که تحت درمان قرار گرفت و در زمان حاضر در مراقبت خانگی به سر می‌برد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر گفت: موارد ابتلا به ویروس کرونا در اتباع و مهاجران خارجی مقیم این استان تاکنون تنها یک مورد بوده که حال عمومی وی خوب و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

عبدالرضابشیری افزود: براساس تاکید رئیس جمهوری مبنی براینکه اتباع خارجی بویژه افغان‌های مبتلا به کرونا هستند باید رایگان درمان شوند، بستری و درمان اتباع خارجی استان همچون شهروندان ایرانی و طبق رویه معمول انجام می‌شود و مشکلی برای بستری و درمان آنها در مراکز بهداشتی وجود ندارد.

وی بیان کرد: تاکنون لوازم بهداشتی مورد نیاز شامل مابع دست شویی، دستمال کاغذی و کیسه زباله برای ساکنان میهمان شهر موجود در شهرستان دشتستان استان بوشهر تهیه و توزیع شده‌ است.

بشیری گفت: ایران جزو برترین کشورهای دنیا در خدمت رسانی به اتباع و مهاجران خارجی است و استان بوشهر نیز با ارائه خدمات مختلف توانسته میزبان خوبی برای این مهاجران باشد.

وی اظهارکرد: در استان بوشهر یک اردوگاه در شهر بوشهر و یک میهمان شهر برای پناهندگان بی سرپناه افغان در شهر دالکی شهرستان دشتستان در نظر گرفته شده‌است.

بشیری یادآور شد: در زمان حاضر ۳۶ هزار اتباع افغان شناخته شده در استان بوشهر حضور دارند که بیشتر آنها در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان اقامت کرده‌اند.

بیماری ویروسی کرونا(COVID-۱۹) که نخستین‌بار (آذر/دی ۲۰۱۹) در ووهان چین شناسایی شد، هم اکنون به همه نقاط جهان سرایت کرده‌است.

۴۶


منتشر شده

در

بوشهر

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *