آموزش ۳ هزار امدادگر در سیستان و بلوچستان برای پیشگیری از کرونا

آموزش ۳ هزار امدادگر در سیستان و بلوچستان برای پیشگیری از کرونا
آموزش ۳ هزار امدادگر در سیستان و بلوچستان برای پیشگیری از کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هلال احمر سیستان و بلوچستان، رسول راشکی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان همگام با سایر دستگاه‌های خدمات رسان از زمان شیوع کرونا اقدام به خدمات رسانی به هموطنان کرده به طوری که علاوه‌بر استقرار در مبادی ورودی شهرها برای تب سنجی اقدام به راه‌اندازی ۳۶ پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی کرد.

وی توزیع پنج هزار و ۶۵۹ عدد ماسک، ۲۳ هزار و ۷۲۵ زل ضدعفونی کننده، هزار و ۷۶۸ بسته بهداشتی و هشت هزار و ۹۰۲ بسته بهداشتی را از مهمترین اقدامات نیروهای هلال احمر در سیستان و بلوچستان در زمان شیوع کرونا عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: هفت هزار و ۹۸۵ نفر از مردم این استان از مزایایی اقدامات هلال احمر در زمان شیوع کرونا بهره‌مند شدند.

وی تأمین داوطلبانه خون سالم و فرآورده‌های خونی برای بیماران نیازمند را یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: این جمعیت در راستای تشویق مردم برای انجام مسوولیت‌های اجتماعی با انجام فراخوان‌های عمومی و اختصاصی (شرایط عادی و اضطرار) نسبت به تأمین مستمر خون سالم سعی در یکسان سازی میزان دسترسی مناسب بیماران در مراکز استانی با بیماران ساکن در مناطق حاشیه‌ای و دورافتاده دارد.

راشکی افزود: در این راستا از زمان بروز کرونا تاکنون ۹۱۷ واحد خون توسط نیروهای تحت پوشش هلال احمر سیستان و بلوچستان برای کمک به نیازمندان اهدا شده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *