آموزش ۱۸۰۰ جوان در دوره‌های کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا بامداد اصل، گفت: دوره‌های آموزشی «در مسیر کارآفرینی» به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی از سوی معاونت امور جوانان استان ها و از ۲۷ آبان تا ۳ آذر برگزار شد.  

وی افزود: این دوره های کارآفرینی برای اعضای کانون‌های دانشجویی، جوانان و همچنین اعضای جدید برگزار و توسط مربیانی که دوره تربیت مربی کار آفرینی یا دوره مدیران شتاب دهنده را گذرانده‌اند، تدریس شد. تاکنون در ۲۲ استان یک هزار و ۸۰۰ نفر آموزش شتاب‌دهنده را دیده اند که بیشترین تعداد در استان گیلان بوده است.

بامداد اصل اظهار داشت: کارآفرینی منجر به توزیع مجدد ثروت، درآمد و حتی قدرت سیاسی و اجتماعی در جامعه و موجب جمع آوری پس‌اندازهای عمومی بی هدف و سرگردان شده است و به اعتقاد صاحبنظران آموزش، کارآفرینی تنها راه برون رفت از مشکلات اشتغال و درآمد برای جوانان خواهد بود.

سرپرست سازمان جوانان افزود: آموزش مسیر کارآفرینی و مدیریت کسب و کار به اعضاء کمک می‌کند تا در این زمینه، آگاهانه‌تر، علمی‌تر و اثربخش‌تر عمل کنند و همچنین آشنایی با بحث‌های کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای کوچک می تواند نقشه راه اعضا علاقه مند برای ورود به بازار کار جدید باشد.

وی گفت: در این دوره ها مبانی کارآفرینی، انتخاب حیطه‌ها، مسیر کسب و کار، اکو سیستم کارآفرینی و ویژگی‌های استارت آپ‌ها، راهکارهای تجاری سازی ایده‌ها و آموزش مهارت‌های لازم برای شروع کسب و کار و تیم سازی به اعضا ارائه شد.

بامداد اصل افزود: اعضاء علاقه‌مند و مستعد برای شرکت در این دوره انتخاب و از مربیان دوره مدیران شتاب دهنده به‌عنوان مدرسین این دوره استفاده شده است و سعی می شود این دوره در سطح دانشگاه ها برگزار تا جوانان در کارگاه های آموزش کارآفرینی، ‌استارت‌آپ و شتاب دهنده ها شرکت کنند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *